تکنیک‌های مرسوم در ارسال ایمیل‌های فیشینگ برای انتشار باج افزار

تکنیک‌های رایج فیشینگ که مجرمان سایبری از آنها جهت انتشار باج افزارها استفاده می‌کنند

در نمودار حملات باج افزاری بر روی سازمان‌های دولتی و سایت‌های آنها در سرتاسر جهان شاهد شیب صعودی تندی هستیم. هکرها مرتبا در حال طراحی کمپین‌هایی جهت فریب دادن کارکنان سازمان‌های دولتی، سرقت اطلاعات محرمانه آنها  و نفوذ به این شبکه‌های کامپیوتری هستند.

به محض آنکه به این شبکه ها وارد می‌شوند، سیستم‌ها را قفل کرده و تا زمانی که مبلغ باج پرداخت نشود داده‌ها و اطلاعات موجود را به عنوان گروگان نگه می‌دارند.

مجرمان سایبری برای نفوذ موفق بر روی تکنیک‌های مهندسی اجتماعی از طریق انواع مختلف ارتباطات دیجیتالی تمرکز کرده‌اند. اما رایج‌ترین روش تزریق یک باج افزار از طریق فیشینگ انجام می‌شود.

تکنیک‌های فیشینگ مرسوم

در اینجا برخی از تکنیک‌های گریزناپذیر فیشینگ که لازم است سازمان‌‌های مختلف جهت مواجه و مقابله با حملات باج افزاری آینده از آنها اطلاع داشته باشند ارائه شده است .

نتیجه گیری

تا زمانی که سازمان‌ها به پرداخت باج‌های درخواستی تن دهند‌، افراد خرابکار نیز همچنان به اجرای حملات باج افزاری متجاوزانه ادامه خواهند داد. بنابراین، لازم است مقامات با ارائه آموزش‌های متناوب کارکنان و سیستم‌های امنیتی بلادرنگ با عملکرد بهتر تمرکزشان را به کاهش این تهدیدات معطوف کنند.

خروج از نسخه موبایل