فصلنامه امنیت سایبری فراست (بهار 1401)

دوستان و همراهان همیشگی؛ سلام

سال 1400 خورشیدی با همه فراز و فرودهایی که داشت، سپری شد و خداوند متعال را شاکریم پا به سالی گذاشتیم که آغاز قرن جدید است! متأسفانه در سالی که سپری کردیم با کم‌کاری‌ها، گاهاً بی‌توجهی‌ها و حتی عدم توجه به مباحث اولیه امنیتی شاهد وقوع اتفاق‌های ناخوشایندی در حوزه امنیت سایبری شرکت‌ها و سازمان‌های کشور عزیزمان بودیم؛ حملاتی که گویا گوی سبقت را نیز از همدیگر ربوده بودند و اطلاعات سازمانی و شخصی کاربران را دستخوش مخاطراتی کردند.

 

علی‌ایحال تا بوده چنین بوده و اگر توجه کافی را به امن‌سازی و رعایت ملاحظات امنیتی به معنای واقعی خود نداشته باشیم، این رخدادها کماکان رخ خواهند داد. بهترین راه برای مقابله با تهدیدات ناگوار امنیتی، پرهیز از اقدامات سطح پایین و دوری از تئاتر خودساخته امنیتی و گام نهادن در مسیر رو به رشد و تعالی امنیتی واقعی است.

 

امسال هم همچون سالیان گذشته، با همراهی شما مخاطبان گرامی، فراست که داعیه‌دار پیشگامی در عرصه آگاهی‌بخشی امنیت سایبری کشور است؛ به مسیر پیش‌روی خود با قدم‌هایی پایدار و استوار و با نگاهی به آخرین تهدیدات و راهکارهای تدافعی ادامه خواهد داد. امنیت شبکه‌های صنعتی و سیستم‌های کنترل از مهمترین موضوعاتی است که در نخستین سال قرن، بیش از پیش به آن خواهیم پرداخت. ان‌شألله.

خروج از نسخه موبایل