راهکارهای رایگان برای ترویج فرهنگ امنیت سایبری در سازمان­ ها

4 راهکار برای اهمیت آگاهی بخشی امنیت سایبری در سازمان ها

 

آیا مسئولیت آموزش و آگاهی‌بخشی امنیت سایبری به کارکنان سازمان­ تان بر عهده شماست؟ به نظرتان این مسئولیت، اندکی وحشت‌آور است؟

تهدیدها و حملات سایبری ، مدام در حال تغییر هستند و ارایه آموزش‌های متناسب با این تغییرات هزینه‌بر است. دوست دارید بدانید که چگونه حواس کارکنان‌تان را بر روی امنیت سایبری متمرکز کنید در عین آن که از بودجه لحاظ شده برای این حوزه هم فراتر نروید؟ پس در این مقاله از فراست هم با ما همراه باشید.

 

پوسترها؛ همه جا از پوستر استفاده کنید!

یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش های افزایش آگاهی، آویختن علایم و پوسترهای متنوع برای افراد مختلف، در جای‌جای ادارات است. این نکته را به خاطر داشته باشید که لزومی به استفاده از پوسترهای بزرگ نیست. ابعادی نظیر 8.5 * 11 یا 11* 17 نیز مناسب هستند.

برای آن که پوسترهای شما بیشتر در معرض دید کارکنان قرار گیرند، به این پیشنهاد‌ها توجه کنید:

فراموش نکنید که این پوسترها را به طور منظم عوض کنید. افراد از خواندن یا دیدن محتوای تکراری، آن هم در طول چند ماه کلافه خواهند شد. بنابراین سعی کنید به صورت هفتگی یا ماهانه، موضوع جدیدی را جایگزین کنید. ما در سایت فراست، تعدادی پوستر رایگان قرار داده ایم که شما می‌توانید از آنها استفاده کرده و به هر ترتیبی که در نظر دارید آنها را جایگزین هم کنید.

خودتان را به چالش بکشید: خلاقانه‌ترین و غیرمعمول ترین فضایی که می‌توانید برای چسباندن پوسترها از آن استفاده کنید، کجاست؟

ترویج فرهنگ امنیت سایبری در سازمان­ ها

از محافظ‌های صفحه نمایش و عکس های پس زمینه آموزشی استفاده کنید.

محافظ‌های صفحه نمایش و عکس های پس زمینه رایانه ها یکی از ابزارهای چشم نواز جهت یادآوری نکات امنیت سایبری به کارکنان است. این عکس ها همانند پوسترها باید حاوی پیام‌های مختصر و حایز اهمیتی باشند که نکات و ترفندهای امنیتی را مجدداً به کارمندان یادآوری کرده و بر اجرای آنها تأکید می­ کنند. همچنین می توانید این عکس ها را از طریق ایمیل نیز‌ برای کارکنان ارسال کنید.

وب سایت فراست نیز، تصاویری برای صفحه نمایش سیستم های شما در راستای ترویج فرهنگ امنیت سایبری تهیه کرده است که می تواند برای شما و سازمان تان در این موضوع مفید واقع شود. صفحه دانلود تصاویر پس زمینه فراست را اینجا مشاهده کنید.

 

در زمان استراحت و صرف نهار، موشن ها و فیلم های کوتاه امنیتی پخش کنید.

از زمان استراحت و صرف نهار کارکنان استفاده کرده و آنها را به تماشای یک فیلم کوتاه یا موشن آموزشی و سرگرم کننده دعوت کنید. برای پیدا کردن موضوع های مرتبط با امنیت سایبری می توانید جستجویی در اینترنت داشته باشید. کلیدواژه‌های جست‌وجو می‌توانند شامل مهندسی اجتماعی، فیشینگ، ایجاد کلمه عبور، امنیت کلمه عبور، وبگردی امن و تهدیدهای سایبری باشند.

بهتر است همه چیز را به صورت ساده و در قالب سرگرمی نشان داده و در عین حال نیز برخی مفاهیم مهم امنیتی را به کارکنان تان آموزش دهید.

همچنین می‌توانید این فیلم ها و موشن ها را در شبکه داخلی سازمان نیز گذاشته تا کارمندان بتوانند آنها را در فرصت های مناسب و به تنهایی هم تماشا کنند. با نمایش ویدیوهای آموزشی و قرار دادن آنها در شبکه یا پورتال داخلی سازمان می توانید اطلاعات کارکنان را در زمینه امنیت سایبری همواره به روز نگهدارید.

 

بازی پاک‌سازی میز را بازی کنید.

یک روز، سی دقیقه پس از اتمام زمان کار و پس از آن که تمام کارمندان، سازمان را ترک کردند؛ گشتی در اتاق ها زده تا ببینید که میز کار کدام یک از کارکنان، پاک و امن است. منظور از میز پاک این است که هیچ سندی که طبقه بندی اطلاعاتی دارد، بر روی میز کارکنان وجود نداشته و در کمدهای قفل دار قرار گرفته است.

می توانید برگه هایی را بر روی میز کارکنان گذاشته و بگویید که چه کارهایی را درست و چه کارهایی را اشتباه انجام داده‌اند. رفتارهای خوب و بد بسیاری در این خصوص وجود دارد که بعضی از آنها عبارتند از:

 

در آخر، باز هم تأکید می کنیم که اگر وظیفه آگاهی‌بخشی و حفظ امنیت سازمان بر عهده شماست، کار سختی را در پیش دارید! شما باید همواره کاربران‌تان را ترغیب کنید تا خط مشی ها و رویه های امنیتی سازمان را رعایت کنند، فرهنگ امنیت سایبری را در سازمان ارتقا داده و امنیت اطلاعات را در ذهن کارکنان‌تان جا بیندازید.

بهتر است برای انجام رفتارهای صحیح، پاداشی را در نظر گرفته و سعی کنید سختی رعایت الزامات امنیتی را به لذتی برای کارمندان تان تبدیل کنید!

 

منبع: thesecurityawarenesscompany

خروج از نسخه موبایل