اقتصاد زیرزمینی جرایم سایبری

موفقیت یک صنعت، وابسته به اقتصاد آن یعنی تولید،‌ تخصیص، توزیع و به کارگیری کالاها و خدمات آن است. جرایم سایبری نیز مانند سایر کسب‌وکارها و تجارت‌ها، اقتصادی وابسته به محصولات و خدمات مختص به خود را دارد. در این مقاله نیز با ما همراه شوید تا در این خصوص بیشتر بدانید.

 

محصولات جرایم سایبری

محصولات مربوط به جرایم سایبری، مشابه سایر محصولات در دیگر صنایع، هم برای خریدار و هم برای فروشنده سودمند هستند. فروشنده، از پرداخت سریع و خریدار نیز از عملیات خرابکارانه خود، خارج از مرزها و محدوده هایی که می‌توانند فوراً اجرا شوند، بهره می‌برند. این محصولات می‌توانند در دو دسته اصلی ‌منابع و اطلاعات قرار بگیرند.

اطلاعات، شامل موارد زیر است:

محصولاتی که مربوط به دسته منابع می‌شوند نیز موارد زیر را دربر می گیرند:

 

خدمات جرایم سایبری

سرویس‌هایی که در اقتصاد جرایم سایبری ارایه می‌شوند بیشتر ساختار استیجاری دارند؛ به این معنی که دستیابی به یک محصول با یک نرخ دسترسی مشخص و در یک بازه زمانی ثابت تعهد می‌شود. فروشنده، از یک منبع تضمینی دریافت سود و سرمایه در یک بازه زمانی قابل تمدید و خریدار، از دسترسی مستمر به محصول و کارایی ابزارهای خرابکارانه بهره می‌برد.

خدماتی که غالباً در این خصوص ارایه می‌شوند، عبارتند از:

 

نتیجه گیری

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد، اقتصاد جرایم سایبری یک اقتصاد نسبتاً پویا و در حال رشد و تکامل برای گردانندگان و بازیگران اصلی آن است که فقط با هوشیاری و افزایش آگاهی کاربران و همچنین پیاده سازی صحیح راهکارهای امنیتی می توان مانعی جدی را در برابر آن ایجاد کرد.

 

منبع: paloaltonetworks

خروج از نسخه موبایل