نکات امنیتی در هنگام خرید از فروشگاه‌ها

با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی و مراجعه مردم برای خریدهای آخر سال که امسال با شیوع بیماری کرونا نیز همزمان شده است، دولت‌ها دائماً به شهروندان گوشزد می‌کنند که اهمیت ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها را هرگز فراموش نکنند. معمولاً میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان به مراکز خرید و فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا بتوانند خریدهایشان را انجام دهند. از آنجا که مجرمان هیچ وقت دست از فعالیت برنمی‌دارند، پلیس در کشورهای مختلف از افزایش تعداد تماس‌های مردم در این روزها خبر داده است.

گزارش FBI در خصوص زمان بندی جرایم

گزارش های منتشر شده توسط FBI حاکی از وقوع فعالیت های مجرمانه زیر است:

در تمام فروشگاه‌ها اعم از سرپوشیده و غیرسرپوشیده، امنیت در این وقت از سال اهمیت زیادی دارد؛ چون فروشگاه‌ها در این زمان بیشتر از سایر اماکن در معرض جرایم سایبری قرار می­ گیرند. اگرچه حذف جرم و سرقت تقریباً غیرممکن است اما آگاهی افراد نسبت به محیط اطراف شان و خرید از فروشگاه‌هایی که توجه بیشتری به امنیت دارند، در چنین وقتی از سال اهمیت زیادی دارد.

شما باید برای حفظ امنیت خود و خانواده ­تان در مراکز خرید، این نکات را رعایت کنید:

دقت و مراقبت در این وقت از سال، به شما برای حفاظت از خودتان و قربانی نشدن در برابر جرایم کمک می‌کند. فراموش نکنید که هر حادثه مشکوک را به مقامات قانونی یا مأموران فروشگاه اطلاع دهید.

 

منبع: securitytoday

 

خروج از نسخه موبایل