مقالات امنیت سایبری

امنیت وب‌ سایت خود را با هشت روش ساده افزایش دهید

8 روش جلوگیری از نفوذ هکرها و ربات های مخرب به وب سایت

 

امنیت وب‌ سایت خود را افزایش دهید و سایتتان را از آسیب توسط افراد خرابکار در امان نگه دارید. اگرچه در حقیقت این کار پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد اما هنوز هم کارهای ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید با انجام آن‌ها، امنیت سایت را تقویت کنید. در اینجا 8 تا از این موارد مهم را برای افزایش امنیت وب‌ سایت به شما ارائه می‌دهیم:

1. به روز نگه داشتن نرم‌افزار

به روز نگه داشتن اسکریپت‌ها و پلتفرم‌هایی که بر روی سیستم نصب هستند، بسیار مهم است. هکرها، مشکلات امنیتی‌ای را که در وب‌سایت‌های معروف وجود دارند هدف می‌گیرند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌پذیری در مقابل این حفره‌های امنیتی، و افزایش امنیت وب‌ سایت نرم‌افزارهای وب باید به‌روز رسانی شوند.

 

2. اعمال سیاست رمز عبور قوی

توصیه مؤکد می‌شود که برای امنیت وب‌ سایت خود از رمزهای عبور قوی استفاده کنید. هکرها از نرم‌افزارهای قدرتمندی برای شکستن رمز عبور به کمک روش‌های حملات جستجوی فراگیر  (brute force) استفاده می‌کنند. برای حفاظت از حملات جستجوی فراگیر، رمزهای عبور باید پیچیده باشند، این رمزها باید شامل حروف بزرگ، کوچک، اعداد و حروف خاص باشند. توصیه می‌کنیم که طول آن حداقل 10 حرف باشد. این سیاست باید برای تمامی کاربران اعمال شود.

 

3. رمزنگاری صفحات ورود (Login)

در صفحات ورود (login) از رمزنگاری SSL استفاده کنید. SSL اجازه می‌دهد که اطلاعات حساسی مثل شماره کارت اعتباری، شماره‌های امنیت اجتماعی و اطلاعات احراز هویت به صورت امن ارسال شوند. اطلاعاتی که در صفحه، وارد می‌شوند رمزنگاری شده هستند، بنابراین این اطلاعات برای شخص ثالثی که قصد قطع ارتباط را دارد، نامفهوم می‌شود. این کار از دسترسی هکرها به اطلاعات ورود و بقیه داده‌های خصوصی جلوگیری می‌کند و به طرز قابل چشمگیر امنیت وب‌ سایت شما را افزایش می دهد.

4. استفاده از هاست امن

استفاده از یک شرکت معتبر برای اجاره هاست امن، به جهت امنیت وب‌ سایت شما بسیار مهم است. مطمئن باشید که شرکتی که برای اجاره هاست انتخاب می‌کنید، در برابر تهدیدات، اقدامات لازم را تهیه نموده است و در برابر امن نگه داشتن اطلاعات شما احساس مسئولیت می‌کند. علاوه بر این، سایت شما باید داده‌های شما را در یک سرور ریموت دیگر ذخیره کند تا اگر سایت شما هک شد، بتواند آن را باز گرداند. هاستی را انتخاب کنید که پشتیبانی فنی قوی‌ای داشته باشد.

5. تمیز نگه داشتن وب سایت

هر پایگاه داده، اپلیکشین، یا پلاگینی که بر روی سایت نصب می‌کنید، می‌تواند آسیب‌پذیری‌ ای در سایت شما ایجاد کند. شما باید فایل‌ها، پایگاه داده یا اپلیکیشن هایی را که در سایت استفاده نمی‌کنید پاک نمایید. علاوه بر آن باید ساختار فایل‌ها را سازمان‌دهی کنید تا مواظب تغییرات باشید و بتوانید فایل‌های قدیمی را به سادگی پاک کنید.این اکر یکی از مهم ترین راه های افزایش امنیت وب‌ سایت شما است.

6. بکاپ گرفتن از داده

به صورت دوره‌ای از سایت، پشتیبان (backup) بگیرید. فایل‌های بکاپ را حفظ کنید تا در زمانی که سایت شما غیر قابل دسترس شد یا داده شما از دست رفت، بتوانید به سادگی آن را برگردانید. ارائه دهنده هاست شما باید بکاپ هایی از سرورهایش فراهم کند، اما شما نیز باید از فایل‌ها به صورت مرتب و دوره‌ای بکاپ بگیرید. بعضی از برنامه‌های مدیریت محتوا، پلاگین و اکستنشن هایی (extension) دارند که اجازه بکاپ اتوماتیک سایت را می‌دهند، علاوه بر این، باید از پایگاه داده و محتوا به صورت دستی بکاپ بگیرید.این مورد یکی دیگر از مهم ترین موارد افزایش امنیت وب‌ سایت شما می باشد.

7. سایت را برای آسیب‌پذیری‌ها اسکن کنید

علاوه بر موارد ذکر شده، باید اسکن‌های امنیتی انجام دهید تا آسیب‌پذیری‌های سرور و سایت را بررسی کنید. بررسی‌های امنیتی و تغییراتی که بر روی اجزاء سایت شما اعمال می‌شوند باید بر طبق برنامه انجام شوند. ابزارهای رایگان متنوعی در اینترنت موجود هستند که می‌توانید برای اندازه‌گیری امنیت سایت از آن‌ها استفاده کنید. این ابزارها برای پیدا کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند اما نمی‌توانند همه مشکلات امنیتی سایت شما را پیدا کنند. اجرای بررسی‌های امنیتی حرفه‌ای در سایت اگرچه مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد اما توضیحات گسترده‌ای را از آسیب‌پذیری‌های سایت شما ارائه می‌دهد و امنیت وب‌ سایت شما را افزایش می دهد.

 

8. استخدام متخصص امنیتی

ایجاد ارتباط با شرکتی که سرویس‌های امنیتی فراهم می‌کند، برای امن نگه داشتن سایت بسیار مهم است. در حالی که شما موضوعات جزئی امنیت سایت را بررسی می‌کنید، معیارهای امنیتی متعددی وجود دارند که  باید به وسیله متخصص کنترل شوند. کمپانی‌هایی که سرویس‌های امنیتی فراهم می‌کنند، می‌توانند به صورت منظم برای آسیب‌پذیری‌ها اسکن کنند، بررسی‌های امنیتی داشته باشند، فعالیت‌های مشکوک و خرابکارانه را مانیتور کنند و هر گاه تعمیراتی نیاز باشد، در دسترس باشند و اقدام کنند.

با رعایت این 8 مورد متوجه می شویم که چگونه امنیت وب سایت را افزایش دهیم؟ بنابراین شما و تیم شما باید در برابر امنیت وب‌ سایت خود همیشه هوشیار باشید، در حقیقت این نکاتی که بیان کردیم، نکات ساده‌ای هستند که رعایت آنها به راحتی امکان‌پذیر است. همیشه به دنبال حفاظت از سایتتان باشید و اجازه ندهید افراد مخرب برنده باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0