ارزش اطلاعات هویتی به سرقت رفته شما در بازار سیاه آنلاین چقدر است؟

 

اگر تصور می‌کنید بازار سیاه تنها برای گوشی‌های همراه به سرقت رفته، داروها، نرم‌افزارهای جاسوسی و غیره است، سخت در اشتباهید. بازار سیاه در اینترنت هم وجود دارد و پرسودترین کالای آن اطلاعات شناسایی شخصی شما است (PII – اطلاعات حساسی که می‌تواند برای شناسایی، تماس یا پیدا کردن موقعیت مکانی‌ شما به کار رود).

وب‌سایت‌های تجارت آنلاین تعریف جدیدی برای نحوه خرید ایجاد کرده‌اند. اینکه هر روزی که بخواهید در خانه بر روی کاناپه بنشینید و انواع محصولات را خریداری کنید، شما را از جست‌وجو و چرخیدن در مراکز خرید بی‌نیاز می‌سازد.

مورد دیگری که آسودگی خاطر افراد را فراهم می‌کند بانکداری اینترنتی است. امروزه کسانی که به این سرویس‌ها دسترسی دارند از صف‌های طویل مشتریان، افراد ناراضی حاضر در بانک، مشتریان جلوی صف که همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و مشکل پر کردن فرم‌های بی‌انتها، رهایی یافته‌اند. تنها چند کلیک لازم است تا تمام خرید زمستانی‌تان را انجام داده و وضعیت ماهانه حساب بانکی‌تان را بررسی کنید.

اکنون اجازه دهید پرده از جهانی‌ که ظاهرا برای کمک به راحتی شما آمده است برداریم و نگاهی به بیرون آن بیندازیم. کوچه‌های تاریک بسیاری را خواهید دید که در آن اشخاصی بدون چهره و هویت سعی دارند وارد منزل شما بشوند. شماره کارت اعتباری‌ای را که چند دقیقه قبل در وب‌سایت خرید آنلاین وارد کرده‌اید به خاطر می‌آورید؟ بله، این‌ها همان اطلاعات حیاتی‌ای هستند که این اشخاص در پی یافتن آن‌ها هستند. به محض آنکه این اطلاعات به دست یک هکر کلاه سیاه بیفتد، به لطف بازار سیاه آنلاین زمان جشن و شادی آن‌ها فرا می‌رسد.

اطلاعات شناسایی شما در بازار سیاه آنلاین چقدر می‌ارزد؟

در اینجا شِمایی از پاسخ‌های این پرسش آورده شده است.

بازار سیاه آنلاین

اطلاعات کامل بسته‌ای از اطلاعات شامل یک مجموعه «کامل» برای کلاهبرداران است نظیر: نام، شماره امنیت اجتماعی، تاریخ تولد، شماره‌حساب‌ها و سایر داده‌هایی که امکان ایجاد یک خسارت فوری را فراهم می‌آورند.

بسته به این که تا چه اندازه کامل باشند هزینه آن‌ها متفاوت است، مثلا یک رکورد پزشکی باشد یا کل یک پایگاه داده پزشکی.

نکته: قیمت‌ها بسته به زمان می‌توانند فرق داشته باشند و قیمت‌های لیست شده در بالا تخمینی است که بر اساس مقالات مرجع و تجربه‌های تحلیلگران متخصص فضای سایبری در طول 2 سال اخیر به دست آمده‌اند.

خروج از نسخه موبایل