مقالات امنیت سایبری

گوگل Mandiant را به منظور افزایش توان امنیتی Google Cloud خریداری می کند

به تازگی شرکت گوگل اعلام کرده که یک توافقنامه قطعی برای خرید شرکت امنیت سایبری Mandiant را که جزو پیشگامان عرصه دفاع و واکنش سایبری پویا می‌باشد امضا کرده است. ارزش مبلغ این قرارداد معادل 5.4 میلیارد دلار بوده و کل این هزینه به صورت وجه نقد پرداخت می‌شود. براساس این توافقنامه Mandiant نیز جهت تقویت امنیت به مجموعه ابزارهای امنیت ابر گوگل ملحق می‌گردد. پیش‌بینی می‌شود که این قرارداد اواخر سال 2022 میلادی بسته می‌شود.

ابزارهای Mandiant مکملی برای محصولات امنیت ابر گوگل

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده که خرید Mandiant نقش مهمی در تکمیل مجموعه راهکارهای امنیت ابر کنونی گوگل یا گوگل کلود (به انگلیسی: Googl Cloud) دارد. این راهکارها که با خرید Mandint ارتقا و بهبود می‌یابند شامل موارد زیر هستند:

  • BeyondCorp Enterprise برای اعتماد صفر؛
  • VirusTotal برای آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری و محتوای مخرب؛
  • اتوماسیون و تحلیل‌های امنیتی سطح شرکت Chronicle به همراه خدماتی مثل مرکز فرماندهی امنیتی؛
  • تیم اقدام امنیت سایبری ابر گوگل.

محصولات بالا پس از خرید Mandiant کامل شده و مجموعه‌ای از ابزارهای عملیات امنیتی یکپارچه با قابلیت‌های بیشتر برای پشتیبانی از مشتریان در محیط‌های ابر و درون سازمانی که شامل خدمات مشاوره‌ای ارتقا یافته، هوش و تشخیص تهدید، ابزارهای واکنش و اتوماسیون، ارزیابی و اعتبارسنجی و دفاع مدیریت شده هستند فراهم می‌کند.

Thomas Kurian مدیرعامل گوگل کلود می‌گوید: «در حال حاضر دولت‌ها، صنایع و کلیه سازمان‌ها در سراسر جهان تحت تأثیر حملات پیچیده و شدید سایبری بوده و با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در زمینه امنیت سایبری مواجه هستند. از اضافه شدن Mandiant به سرویس گوگل کلود جهت تقویت و بهبود خدمات مشاوره‌ای و مجموعه ابزارهای عملیات امنیتی آن استقبال نموده و به مشتریان کمک می‌کنیم تا با مهمترین چالش‌های امنیتی مقابله کنند».

Mandiant در سال 2004 میلادی و با هدف مبارزه با حملات سایبری، شناسایی تهدیدات بالقوه و محافظت از کاربران و کسب‌وکارها تأسیس شد. بنا به گفته Kevin Mandia مدیرعامل شرکت Mandint: «هدف اصلی ما از پیوستن به گوگل ارایه تخصص و اطلاعات‌مان در مقیاس عظیم، به عنوان بخشی از مجموعه ابزارهای امنیت ابر گوگل از طریق پلتفرم خدمات نرم‌افزاری Mandiant Advantage است. این تلاش‌ها را در راستای کمک به سازمان‌ها برای مدیریت و پیکربندی کارآمد، مؤثر و پیوسته مجموعه محصولات امنیتی پیچیده‌شان انجام می‌دهیم».

گوگل اعلام کرده که متعهد به پشتیبانی از شرکای هر دو شرکت در حوزه فناوری از جمله اکوسیستم نقاط پایانی است. گوگل برای رسیدن به این هدف به ارایه‌دهندگان سرویس‌های امنیتی مدیریت شده، فروشندگان و ادغام‌کنندگان سیستم‌ها کمک می‌کند تا راهکارهایی وسیع‌ در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

پلتفرم خدمات نرم‌افزاری Mandiant Advantage

خرید Mandiant راهکاری برای پر کردن خلأ موجود در مجموعه محصولات امنیتی گوگل و ارتقا آنها

Neil MacDonald روزنامه‌نگار و تحلیلگر سرشناس معتقد است که این خرید نشان‌دهنده تعهد گوگل به رشد و توسعه کسب‌وکار امنیت سایبری خودش است. به تازگی نیز شاهد خرید شرکت Siemplify توسط گوگل برای دسترسی به قابلیت‌های واکنش و اتوماسیون امنیتی این شرکت بودیم. Neil MacDonald می‌گوید: «این خرید در کنار اعتبار و نام شناخته شده Mandiant در حوزه امنیت سایبری، یکی از مهم‌ترین خلأهای موجود در مجموعه محصولات امنیت گوگل را پر می‌کند». شرکت Mandiant دارای یک برند قوی و صاحب پلتفرم تشخیص و واکنش توسعه یافته خودش بوده و امکان فروش این پلتفرم به صورت یک سرویس مدیریت شده وجود دارد».

مدیریت صحیح Mandint امکان رشد و رونق فناوری، کارمندان و مشتریان‌اش را فراهم می‌کند. «کلید موفقیت در این زمینه، فراهم شدن امکان ابتکار، نوآوری و رونق Mandiant در فرهنگ کلی گوگل است».

MacDonald همچنین معتقد است که گوگل تعهد خودش به عنوان یک برند مطمئن برای ارایه سرویس‌های امنیت و ابر سازمانی را ادامه می‌دهد و کنترل‌های عملیاتی و فنی لازم در زمینه دسترسی به داده‌های کاربران را طراحی و عرضه می‌کند. «این اقدام گوگل نقش بسیار مهمی در آینده Mandiant دارد به ویژه از نظر اینکه چه شخصی، چه زمان و تحت چه کنترل‌های فنی به داده‌ها دسترسی دارد. گوگل در پلتفرم ابر خودش یک ابزار مدیریت کلید خارجی جدید برای تحقق این هدف ارایه کرد. انتظار می‌رود که در ابر امنیتی Mandiant هم چنین رویکردی در پیش گرفته شود».

اخبار امنیت اطلاعات را در فراست دنبال کنید.

 

منبع: csoonline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0