مقالات امنیت سایبری

چگونه کودکانمان را در برابر سرقت هویت محافظت کنیم

روش های مقابله از سرقت هویت فرزندانمان در برابر حملات سایبری

شاید کودکان شما نتوانند کار زیادی با شماره‌های امنیت اجتماعی انجام دهند اما مجرمان سایبری توانایی‌های بالایی در سوءاستفاده از این ارقام دارند. اگر دست سارقان هویت به اطلاعات یک کودک برسد می‌توانند درخواست کارت اعتباری، نگهداری از منزل، مزایای دولتی و غیره کنند.

هر ساله 1.3 میلیون کودک در دام سرقت هویت گرفتار می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که این جرائم تا زمان رسیدن به سن قانونی یعنی 16 یا 18 سالگی مورد توجه قرار نگیرند؛ بنابراین شما به عنوان والدین فرزندتان چه کاری برای محافظت، آموزش و آگاه‌سازی آن‌ها در برابر این حملات سایبری می‌توانید انجام دهید؟

پیشگیری بهترین راه محافظت است. برای محافظت از فرزندتان و اطلاعاتش گام‌های زیر را دنبال کنید.

اسناد مربوط به فرزندتان را در جایی امن نگه‌داری کنید

سرقت هویت

تمامی اسناد شناسایی مهم فرزندتان را با هم در یک مکان امن نگهداری کنید- مانند یک گاوصندوق یا صندوق امانات!‌ داده‌های پزشکی، گواهی تولد، کارت‌های امنیت اجتماعی و غیره همگی باید در جایی قرار داشته باشند که تنها شما اجازه دسترسی به آن‌ها را داشته باشید. اسناد یا کارت‌ها را درون کیف دستی یا کیف پول خود نگه ندارید و همچنین نسخه‌های کپی از آن‌ها را این سو و آن سو به راحتی رها نکنید!

هر زمان نیاز بود یک نسخه کپی یا سندی را از بین ببرید مطمئن شوید که آن را به طور کامل منهدم کرده‌اید. به هیچ‌کس فرصت سوء‌استفاده از شماره شناسایی فرزندتان را ندهید.

مراقب علائم خطر و هشدار باشید

سرقت هویت

تمام ایمیل‌هایی که به فرزندتان مرتبط‌اند را به دقت زیر نظر بگیرید. یک ایمیل حاوی تائیدیه کارت اعتباری شاید موضوع نگران کننده‌ای نباشد اما صورت حساب‌ها، اخطاریه‌های پایان مهلت پرداخت، احضاریه‌ها، قبض‌های جریمه راهنمائی و رانندگی، مواردی هستند که می‌توانند نگران کننده باشند. خصوصا زمانی که فرزند شما رانندگی بلد نباشد!

هر مورد غیرمعمولی که تحت نام فرزند شما انجام شده باشد باید زنگ خطری را برای شما به صدا در بیاورد تا فرآیند بررسی اعتبار بر اساس نام آن‌ها را انجام دهید. اگر چیزی در این بررسی نشان داده شد، آن وقت است که مشخص می‌شود احتمالا به دردسر افتاده‌اید.

بهتر است به صورت متناوب در بازه‌های زمانی مشخص یک فرآیند بررسی اعتبار بر روی نام فرزندتان انجام دهید تا ببینید آیا فاکتور پرداخت نشده یا درخواست وامی تحت نام آن‌ها وجود دارد یا خیر. اگر چشم‌تان به مورد غیرمعمولی افتاد سریعا به IdentityTheft.gov مراجعه کنید. این سایت که توسط کمیته تجارت فدرال (FTC) ‌پشتیبانی می‌شود، شما را با حقوق خودتان و فرزندتان آشنا کرده و شما را در مراحلی که می‌بایست طی کنید راهنمایی خواهد کرد.

حواستان به موقعیت‌های خطرناک باشد

سرقت هویت زمانی رخ می‌دهد که اطلاعات ما در آسیب‌پذیرترین حالت ممکن قرار داشته باشند. اگر اتفاقات خاصی نظیر ورود غیرقانونی به خانه، وضعیت مالی وخیم یا مسائل پزشکی هزینه‌بر و پرفشار برای شما یا خانواده‌تان رخ می‌دهد، احتمال سرقت هویت توسط فرصت‌طلبان بسیار بیشتر خواهد بود. فارغ از اینکه یک موقعیت تا چه اندازه می‌تواند گیج‌کننده باشد، همواره حواستان به اطلاعات شخصی فرزندتان (و خودتان!) و کسانی که می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، باشد.

چگونه می‌توانم به فرزندم راه‌های محافظت از اطلاعاتش را آموزش دهم؟

با آن‌ها در مورد پیام‌ها و ایمیل‌های جعلی صحبت کنید.

آموزش به فرزند درباره پیام‌ها و ایمیل‌های جعلی

اگر شما به تازگی با اینترنت آشنا شده‌اید، تشخیص یک ایمیل واقعی از یک ایمیل جعلی برای شما دشوار خواهد بود. کودکان به کمک شما قادر به ایجاد تمایز میان ایمیل جعلی و واقعی خواهند بود. همان اندازه که علاقه‌مند هستید فرزندان‌تان نسبت به اتفاقات کوچه و خیابان دانا و با ذکاوت عمل کنند و هوشیار باشند، لازم است این ذکاوت را در بحث تکنولوژی نیز داشته باشند تا بتوانند از خودشان به خوبی محافظت کنند.

راهنمای ما در حوزه فیشینگ توصیه‌های مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد تا آن‌ها را به فرزندتان‌ منتقل کنید. آن‌ها باید بدانند در ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و صندوق‌های تلفن‌شان مراقب چه مواردی باشند.

نقل قول ساده‌ای که فرزندان‌تان به خوبی به خاطر خواهند سپرد: قبل از کلیک کردن فکر کن!

راه اندازی حساب‌های اجتماعی

درجه اهمیت ایجاد یک رمز عبور طولانی و قوی برای حفظ امنیت

بالاخره روزی فرا خواهد رسید که کودک شما به اینترنت دسترسی پیدا خواهد کرد. آن‌ها علاقه دارند از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازی‌ها و ایمیل با دوستان‌شان ارتباط برقرار کنند- همه این موارد حداقل نیاز به یک نام و رمزعبور دارند.

بنابراین حتما به کودکان‌تان درجه اهمیت ایجاد یک رمز عبور طولانی و قوی برای حفظ امنیت را گوشزد کنید. همچنین نیاز به کلمه عبورهای هوشمندانه‌ای خواهند داشت که اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها ارائه ندهند!

نحوه به اشتراک گذاشتن داده‌ها را به فرزندان‌تان بیاموزید. چه چیزی مناسب و چه چیزی نامناسب است؟ چه اطلاعاتی باید خصوصی بمانند؟ ما تعداد زیادی وبلاگ داریم که شما را در آموزش مسائل حریم خصوصی اینترنت به فرزندان‌تان یاری خواهد کرد.

 تنظیمات حریم خصوصی را فعال کنید

 تنظیمات حریم خصوصی را فعال کنید

پروفایل فرزندتان را چک کنید تا مطمئن شوید که در ایمن‌ترین وضعیت ممکن قرار دارند. آیا امکان افزودن احراز هویت دو مشخصه‌ای وجود دارد؟ اگر کسی از یک مکان ناشناخته به حساب آن‌ها وصل شود آیا شما مطلع خواهید شد؟ چه کسانی می‌توانند اطلاعات پست شده روی پروفایل او را ببینند؟ مطمئن شوید فرزند شما از معیارهای امنیتی و علت اهمیت آن‌ها آگاهی داشته باشد.

محافظت از فرزندتان محافظت از اطلاعت شخصی او را نیز شامل می‌شود. اتخاذ روش‌های پیشگیرانه بسیار حائز اهمیت است تا مهندسان اجتماعی و مجرمان سایبری نتوانند به PII ‌فرزند شما نظیر شماره امنیت اجتماعی، شناسه ملی، شناسه مدرسه،‌ داده‌های پزشکی و غیره دسترسی پیدا کنند؛ اما فرزندان‌تان نیز باید بدانند چگونه می‌توانند این روش‌های پیشگیرانه را بکار ببندند و شما می‌توانید نحوه استفاده از این روش‌ها را به آن‌ها بیاموزید!

یادگیری اینکه هرگونه اطلاعاتی را با هر کسی به اشتراک نگذارند، به دقت از هویت‌شان محافظت کنند و همیشه بدانند آن سوی گفت و گوی آنلاین چه کسی است امری ضروری است. آموختن این مسئله درست به اندازه نگاه کردن به دو طرف خیابان پیش از عبور، بستن کمربند و قفل کردن درها مهم و طبیعی است!

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که در حوزه سرقت هویت به یادگیری فرزندتان کمک می‌کند این است که خودتان را الگو قرار دهید! نسبت به اطلاعات شخصی خودتان مسئولیت‌پذیر باشید که به این شکل احتمال پیروی فرزندتان از روش شما بیشتر خواهد شد. مقررات آگاهی امنیتی مختص خانواده‌تان ایجاد کنید که مجموعه‌ای از قوانین پایه‌ای برای استفاده امن از هر دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت و همچنین نحوه کار با اطلاعات شناسایی شخصی PII ‌در آن در نظر گرفته شده باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0