توصیه‌هایی جهت ارتقا امنیت رمز عبور

دلایل داشتن رمز عبور قوی و روش های ارتقا امنیت رمز عبور

در این مقاله قصد داریم توصیه‌هایی جهت ارتقا امنیت رمز عبور را  ارائه میدهیم، چرا که داشتن یک رمز عبور قوی امری ضروری است، اما به تنهایی کافی نیست. حملات فیشینگ و رخنه‌های اطلاعاتی، همگی رمز عبور شما را در معرض خطر قرار داده و نیاز به وجود امنیت را مضاعف می‌کند. دانشکده‌ها، کارکنان و دانش آموزان لازم است برای ورود به حساب کاربریشان از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند. با این کار، کلیه اعضای جامعه دانشگاهی (دانشجویان، بازنشستگان، و فارغ التحصیلان) تشویق می‌شوند که از این شیوه بهره ببرند.

 امنیت رمز عبور

اگر احساس می‌کنید امنیت رمز عبورتان در معرض خطر است آن را تغییر دهید.

 

سوالاتی را که در ادامه مطرح می‌کنیم مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید آیا باید رمز عبورتان را تغییر دهید یا خیر. هنگام پاسخ دادن به سوالات در نظر داشته باشید که رمز عبور شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را به یاد بیاورید، بدون آن که اجباری به یادداشت کردن آن داشته باشید.

اگر یک رمز عبور قوی و ایمن دارید که به راحتی می‌توانید آن را به خاطر بیاورید، احتمالاً در مقایسه با فردی که رمز عبور آسیب‌پذیر دارد، نیازی به تغییر دائمی آن نخواهید داشت.

به محض استفاده از شبکه‌های بی‌سیم ناامن موجود در مراکز عمومی، جهت ارتقا امنیت رمز عبورتان را تغییر دهید.

هرگز با کسی در مورد رمز عبورتان صحبت نکنید. اما اگر چنین کاری کردید جهت ارتقا امنیت رمز عبورتان ،‌ باید به سرعت یک رمز عبور جدید بسازید.

هرگز رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارید، حتی والدین‌تان. در این صورت نیز لازم است جهت ارتقا امنیت رمز عبورتان آن را تغییر دهید.

اگر احتمال می‌دهید که دچار حمله فیشینگ شده‌اید و رمز عبورتان در معرض خطر قرار گرفته است، وقت آن رسیده که به فکر یک رمز عبور جدید باشید.

در این صورت جهت ارتقا امنیت رمز عبورتان حتما آن را عوض کنید.

اگر چنین است باید رمز عبور تازه‌ای بسازید.

جمع بندی

در این مقاله توصیه‌هایی جهت ارتقا امنیت رمز عبور ارائه شد، همراه با روش هایی که نشان میدهد آیا رمز عبور قوی دارید یا خیر؟ پیشنهاد میکنیم در صورت بروز هریک از مشکلاتی که در بالا اشاره شد حتما رمز عبور خود را تغییر دهید. و حتما داشتن یک رمز عبور قوی را جدی بگیرید.

خروج از نسخه موبایل