اخبار امنیت سایبری

مایکروسافت: ویندوز 10 امن‌ترین نسخه ویندوز است

به گفته مهندسان مایکروسافت، ویندوز 10 بالاترین امنیت را دارا بوده و فاقد آسیب‌پذیری روز صفر است

اخیراً مایکروسافت گزارشی منتشر کرده که در آن به امنیت بالای ویندوز 10 اشاره شده است، این شرکت در این گزارش عنوان کرده که بخش قابل توجهی از آسیب‌پذیری‌های گسترده روز صفر ویندوز 10 برطرف شده است. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام کاربران، به‌روزرسانی تجمعی را برای خلاصی از این آسیب‌پذیری‌ها نصب کنند.

مهندسان مرکز پاسخگویی مایکروسافت از داده‌های سنجش از دور برای طبقه بندی تمام موارد حمله‌ای که از آسیب‌پذیری‌های روز صفر پس از انتشار ویندوز 10 اتفاق افتاده بود، استفاده کردند. به گفته مهندسان امنیتی مایکروسافت، یک ماه پس از انتشار نسخه به‌روزرسانی، هکر‌ها دیگر قادر نخواهند بود از آسیب‌پذیری روز صفر بهره برداری کنند. اگر کاربر از نصب به‌روزرسانی جدید خودداری کند، آسیب‌پذیری همیشه باقی خواهند ماند و همیشه مهاجمی پیدا خواهد شد که از آسیب‌پذیری سوءاستفاده کند.

مایکروسافت با استفاده از حفاظت کنترل جریان داده و حفاظت از دستگاه، به صورت خودکار روند پیشرفت آسیب‌پذیری‌های روز صفر را کاهش می‌دهد. در واقع، این کار توسط مایکروسافت دیفندر (Microsoft Defender) انجام می‌شود که به‌صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل مایکروسافت نصب شده است. با وجود این نرم‌افزار امنیتی، مایکروسافت میتواند به سرعت وجود هر خطری را تشخیص دهد.

در 12 سال گذشته، بیشتر آسیب‌پذیری‌هایی که توسط نسخه‌های مایکروسافت کشف شده‌اند مربوط به مدیریت حافظه هستند. چنین آسیب‌پذیری‌هایی تا 70٪ از کل آسیب‌پذیری‌ها را شامل می‌شوند. آسیب‌پذیری در مدیریت حافظه اغلب ترسناک و دائمی است، و معمولاً شرایط نگران کننده‌ای را برای مهندسان امنیت مایکروسافت رقم می‌زند.

تیم امنیتی مایکروسافت در حال حاضر در حال استفاده از زبان برنامه نویسی Rust به جای C /C++ هستند و مایکروسافت امیدوار است که از این زبان برنامه نویسی جدید برای کاهش خطاها استفاده کند. این بدان معنی است که در آینده، فراوانی آسیب‌پذیری‌های امنیتی در مدیریت حافظه می‌تواند کاهش یابد و امنیت کل سیستم‌عامل به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0