اخبار امنیت سایبری

رونمایی از ویندوز 10 نسخه 1909 بزودی با ویژگی‌های جدید

تکمیل به‌روزرسانی ویژه ویندوز 10 نسخه 1909 در حال اتمام بوده و انتظار می‌رود هفته آینده منتشر شود. برخلاف به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های قبلی، ویندوز 10 نسخه 1909، با کدگذاری 19H2، بیشتر مشابه به‌روزرسانی تجمعی بزرگتر یا بسته خدمات است.

در حالی که ویندوز 10 نسخه 1909 به‌روزرسانی ویژه‌ای با تمرکز بر پیشرفت‌های عملکردی و رفع اشکال است، برخی از ویژگی‌های جدید در آن قابل توجه است.

مایکروسافت برای بهبود تجربه الکسا در ویندوز 10 با آمازون همکاری نزدیکی داشته و استفاده از الکسا با رایانه شخصی آمازون را بسیار آسان تر کرده است.

برنامه الکسا برای ویندوز 10 به شما این امکان را می‌دهد تا از دستیار دیجیتال به طور کامل بدون نیاز به صدا و صوت استفاده کنید، حتی اگر این برنامه در پس زمینه یا پیش زمینه اجرا شود، قابلیت‌های صوتی آن نیز کاملاً فعال خواهد بود.

با استفاده از ویندوز 10 نسخه 1909، مایکروسافت به سایر برنامه‌های کمکی دیجیتال مانند الکسا اجازه می‌دهد تا صدا را بالای صفحه قفل فعال کنند. به عبارت دیگر، الکسا به زودی بالای صفحه قفل کار خواهد کرد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از او سؤال کنید.

ویندوز 10 همچنین با یکی دیگر از ویژگی‌های جدید به شما این امکان را می‌دهد تا رویدادهای تقویم را مستقیماً از نوار وظیفه ایجاد نمایید. برای ایجاد یک رویداد جدید از نوار وظیفه، باید:

  1. بر روی نماد نوار وظیفه Time & Date کلیک کنید.
  2. با اینکار نمای تقویم باز می می شود و می توانید برای ایجاد یک رویداد روی تاریخ کلیک نمایید.
  3. شما باید رویداد خود را نامگذاری کنید، همچنین می‌توانید زمان و مکان نیز را تعیین کنید.

همانطور که اشاره کردیم، ویندوز 10 نسخه 1909 از نظر فنی یک به‌روزرسانی سرویس دهنده است و برخی از ویژگی‌های آن ممکن است آزاردهنده باشد. به عنوان مثال، مایکروسافت Navigation را در منوی Start به‌روز کرده است تا در هنگام کشیدن مکان نمای ماوس بر روی آن یا نزدیک شدن به گزینه‌هایی مانند نماد cog Settings، به طور خودکار گسترش یابد.

صفحه تنظیمات اعلان‌ها با تصاویری که نشان دهنده نحوه نمایش اعلان‌ها در حالت “بنر” و “مرکز اقدام” است، به‌روز شده است.

صفحه اعلان‌ها نیز تغییر دیگری است که به شما در یافتن فعال ترین فرستنده‌های اعلان کمک می‌کند. متوجه خواهید شد که جدیدترین یادداشت‌های نشان داده شده به جای نام فرستنده، به ترتیب حروف الفبا طبقه بندی شده‌اند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که بیشترین فرستنده اعلان‌ها را پیدا کنید، و همچنین می‌توانید صداها یا اعلان‌ها را به طور کامل خاموش نمایید.

نهایتاً، یک دکمه “مدیریت یادداشت‌ها” نیز به بالای مرکز اقدام اضافه شده است، و می‌توانید به سرعت به تنظیمات مرکز فعالیت و اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید. پیش از این، کاربران باید برنامه تنظیمات را باز کرده و به صفحه “اعلان ها و اقدامات” منتقل می‌شدند.

File Explorer با ادغام جستجوی ویندوز به‌روزرسانی شده و نتایج نمایه شده پیشین اکنون محتوای OneDrive شما را نیز شامل می‌شود.

از نظر تئوری، باتری رایانه‌های شخصی انتخاب شده پس از به‌روزرسانی ویندوز 10 نسخه 1909 با مشکل کمتری روبه‌رو خواهد شد. مایکروسافت همچنین برای رایانه‌های شخصی با پردازنده‌های خاص، بهبود بهره وری نیرو را اجرا کرده است.

اگر پردازنده قدرتمند رایانه شما از هسته‌های “مطلوب” پشتیبانی کند، کاربران متوجه خواهند شد که عملکرد مایکروسافت با استفاده از یک سیاست چرخشی جدید، وظایف فشرده یا مهمتری را برای هسته‌هایی که سریعتر کار می کنند، انجام خواهد داد.

به‌روزرسانی ویندوز 10 همچنین شامل دو ویژگی جدید به نام‌های “Key-Rolling” و “Key-Rotation” است تا بتوانید تحویل امن رمزهای بازیابی شده در دستگاه‌های AAD مدیریت شده را با MDM انجام دهید و این فرایند بر اساس درخواست مایکروسافت Intune ،MDM و ابزارهای مشابه انجام می‌شود.

“Key-Rolling” و “Key-rotation” می‌توانند با جلوگیری از بازیابی تصادفی پسورد، امنیت رایانه‌های شخصی ویندوز را تقویت کنند.

برای نصب کننده و سازندگان، به‌روزرسانی ویندوز 10 شامل قابلیت اشکال زدایی اضافی برای پردازنده‌های جدیدتر اینتل نیز می‌باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0