اخبار امنیت سایبری

حمله بدافزاری، این بار به یک شرکت پستی

یک حمله بدافزاری منجر به قطع دسترسی به بسیاری از سرویس‌های آنلاین وب سایت Truckstop.com شده و مشتریان آن در اوج خریدهای کریسمس، مجبور به پیدا کردن راه حل جایگزینی برای تحویل مرسوله‌های خود شدند.
به گفته برخی از منابع، این قطع دسترسی از روز جمعه بیستم دسامبر ایجاد شده است. روز شنبه Truckstop.com به مشتریان خود اطلاع داد که با مشکلات فنی روبرو شده و در حال تلاش است که این مشکل را با حداکثر سرعت ممکن حل کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک بدافزار، عامل ایجاد چنین مشکلاتی بوده است اما مشخص نکرد که آیا اطلاعات مشتریان نیز در این حمله افشا شده است یا خیر و به گفته خود این شرکت، بلافاصله به افرادی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته بودند اطلاع‌رسانی شده است.

Truckstop.com که یکی از وب سایت‌های مهم در زمینه حمل و نقل زمینی است، روزانه بیش از 500 هزار بار مختلف را مدیریت و جابه‌جا می‌کند و 200 هزار کاربر فعال دارد. در ماه آوریل سال 2019 میلادی، صندوق سرمایه‌گذاری ICONIQ Capital در سیلیکون‌ولی، بیشتر سهام این شرکت 25 ساله را خریداری کرد و حالا ارزش این کسب و کار بیش از 1 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

از کار افتادن سایت Truckstop.com که یکی از بزرگترین پلتفرم‌های هماهنگی کامیون‌های باری در آمریکا است، در تعطیلات کریسمس و در روزهای اوج تحویل بسته و بار رخ داد. این حمله موجب شد که «شاخص رد پیشنهادهای جابه‌جایی بار به نقاط دوردست آمریکا » (SONAR: OTRI.USA) از هفته گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته و به 12.6 درصد رسیده است که بیشترین رقم از ماه ژانویه محسوب می‌شود و علت آن نیز هجوم آخر سال اعلام شده است.

حمله بدافزاری به وب سایت Truckstop.com

به گفته Jeff Hopper مدیر ارشد بازاریابی سایت DAT، پس از مشکلاتی که روز جمعه برای سایت Truckstop.com پیش آمد این شرکت شاهد افزایش شدید درخواست‌های انتقال بار و تماس‌های تلفنی بوده است. وی افزود: «همین که متوجه شدیم چه اتفاقی افتاده است، شروع به ارسال منابع بیشتر کردیم تا بتوانیم این حجم تقاضا را مدیریت کنیم. هم اکنون در تعطیلات کریسمس هستیم که شلوغ‌ترین فصل سال است و مشتریان هم در حال تلاش برای جابه‌جایی به مقاصد مختلف هستند. نمی‌خواهیم که مشتریان ما احساس درماندگی کنند».

تا 22 دسامبر، حداقل هفت سایت متعلق به Truckstop.com از کار افتادند. علاوه بر سایت جابه‌جایی بار، SaferWatch که سرویس حمل و نقل و امنیت این شرکت است هم از کار افتاده است.

حمله بدافزاری به وب سایت Truckstop.com

سایر سایت‌هایی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند، عبارتند از سیستم ارسال فاکتور، ابزار RFP و سرویس جابه‌جایی بار فوری. میزبانی شش مورد از سایت‌هایی که از کار افتادند، بر عهده شرکت Involta بوده و تا این لحظه هیچ کدام از نمایندگان این شرکت در این خصوص پاسخگو نبوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0