اخبار امنیت سایبری

آمادگی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا برای شروع تحقیقات علیه آمازون

وال استریت ژورنال خبر داد که وزارت دادگستری آمریکا در حال کار با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای تهیه یک تحقیق آنتی تراست علیه گوگل است. انجام این تحقیق از سوی قانون گذاران ایالات متحده، اقدامی قابل درک است.

گوگل به عنوان یک غول تکنولوژی خدمات خود را در زمینه‌های مختلف پوشش داده است. این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیازش، به تمامی جنبه‌های تبلیغاتی خود متکی است. در چنین شرایطی، قانونگذاران آمریکایی نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران توسط گوگل مشکوک هستند.

براساس آخرین اخبار، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز در حال آماده شدن برای راه اندازی یک تحقیق ضد انحصار در زمینه تجارت الکترونیک و رایانش ابری در آمازون است. به گفته واشنگتن پست، هنوز روشن نیست که قانون گذاران قرار است تحقیقات خود را از کدام بخش آغاز کنند. با این وجود، بهترین و شناخته شده ترین بخش کسب‌و‌کار آمازون به تجارت الکترونیک و خدمات رایانش ابری آن مربوط می‌شود. اما همکاری کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و وزارت دادگستری ایالات متحده معمولا نشان دهنده یک بررسی موشکافانه‌ تر و ضد تراست است، بنابراین حوزه تحقیقات ممکن است بسیار گسترده باشد. واشنگتن پست همچنین اشاره کرد که قانون گذاران آمریکایی ممکن است تحقیقات ضد انحصار را بر روی غول‌های بخش فناوری در نظر بگیرند تا از رعایت قوانین توسط آنها اطمینان حاصل کنند.

در آغاز سال جاری، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده کار گروه ویژه جدیدی ایجاد کرد که در واقع توسط صنعت فناوری آمریکا بنیان گذاری شده بود.

هدف از تاسیس این کار گروه، آماده شدن برای بررسی رفتار ضد رقابتی غول‌های تکنولوژی ایالات متحده در کسب‌وکار است. علاوه بر گوگل و آمازون، احتمالاً فیس‌بوک هدف بعدی خواهد بود. با این حال، از زمان حادثه آنالیز کمبریج در سال گذشته، فیس‌بوک با رخنه‌های امنیتی متعددی رو‌به‌رو شده است. فیس‌بوک به عنوان بزرگترین سایت شبکه اجتماعی جهان، تا به حال، اطلاعات خصوصی تعداد زیادی از کاربرانش را فاش کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0