اخبار امنیت سایبری

شرکت Cellebrite ادعا کرده که می‌تواند قفل دستگاه‌های مجهز به iOS 12.3 را باز کند

شرکت Cellebrite Mobile (یک شرکت اسرائیلی که ابزار استخراج قانونی داده، انتقال و تجزیه و تحلیل دستگاه‌های تلفن همراه را تولید می‌کند) سیستمی را ارایه کرده که قادر است قفل هر نوع دستگاه مجهز به سیستم‌عامل iOS از جمله آیفون، آی‌پد یا دستگاه‌های اندرویدی با کیفیت بالا را باز کند. با این شیوه، تکنولوژی استخراج داده‌ها در تقابل با تولید کنندگانی قرار می‌گیرد که به مشتریانشان قول داده‌اند از حریم شخصی آنها حفاظت کنند.

این شرکت، نسخه جدیدی از دستگاه استخراج قانونی جهانی خود به نام UFED Premium را معرفی کرده است. این سرویس که برای کمک به نیروهای نظامی در باز کردن و استخراج داده‌ها از سرویس iOS و اندروید به اجرا درآمده است، به عنوان یک وسیله قابل نصب روی منابع داخلی (on-premises) فروخته خواهد شد، به این معنی که نیروی پلیس می‌تواند آن را به عنوان یک ابزار هک در هر شرایطی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد.

شرکت Cellebrite در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که این سیستم به پلیس اجازه خواهد داد تا به داده‌های برنامه‌های کاربردی شخص ثالث، مکالمات، پست‌های الکترونیک و پیوست‌های ذخیره شده، محتوای حذف شده و مطالب بیشتر، دسترسی پیدا کند.

به کمک این سرویس جدید، شرکت Cellebrite قادر خواهد بود دستگاه‌های آیفون و آی‌پد مجهز به iOS 12.3 و گوشی‌های هوشمند اندرویدی نظیر گوشی‌های سامسونگ گلکسی اِس 6 تا اِس 9، دستگاه‌های ساخت هواوی، ال جی، موتورولا و شیائومی را باز کند.

اعتقاد بر این است که Cellebrite همان شرکتی باشد که به درخواست FBI (اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده)، قفل آیفون 5c عامل کشتار سن برناردینو سال 2015 را باز کرد. این اقدام ، بعد از رد درخواست FBI از شرکت اپل برای ساخت یک درب پشتی جهت استخراج اطلاعات داخل تلفن همراه فرد مهاجم صورت گرفت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0