اخبار امنیت سایبری

گوشی‌ها و گجت‌های آیفون تحت نفوذ هکرها

نقص ایمنی که در Homekit وجود داشت گوشی‌ها و گجت‌های آیفون را برای هکرها قابل نفوذ کرد.

کمپانی اپل اخیرا یک نقص ایمنی را در سیستم Homekit برطرف کرد. این نقص به کاربران غیر مجاز این دسترسی را می‌داد که بتوانند گجت‌های هوشمند متصل به این سیستم مثل درهای الکترونیکی و چراغ‌ها را کنترل کنند.

این باگ در آخرین نسخه منتشر شده از سیستم عامل IOS یعنی IOS 11.2 ظاهر شد که به هکر‌ها این امکان را می‌داد تا بتوانند درهای الکترونیکی متصل به اینترنت را باز کنند.

HomeKit Bug

اپل بیان داشت که دسترسی به قابلیت ریموت کردن در Homekit را برای کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کردند به عنوان یک راه حل موقت تا زمان حل این مشکل مسدود کرده است.

کمپانی Homekit در یک چهارچوب خاص به دستگاه‌های IOS این اجازه را داده است که بتوانند به وسیله‌ی اینترنت محصولات تولیدی این کمپانی را که به اینترنت متصل می‌شوند را کنترل کنند.

مصرف کنندگان نیازی به بروز رسانی گجت‌های خود ندارند چرا که این رفع نقص به صورت یک فایل بر روی سرورهای کمپانی اپل قرار داده شده و به صورت خودکار این نقص را برطرف می‌کند.

با این حال برخی از عملکردهای Homekit به صورت موقت در دسترس نخواهند بود.وب سایت 9to5mac اعلام داشت که این نقص امنیتی می‌توانست تاثیرات بسیار زیاد و اختلالات بسیار جدی را بوجود آورد اما قبول کنیم که بهره‌برداری از این نوع نقص، کاری بسیار دشوار است.

کمپانی اپل در بیانیه‌ای به کاربران خود اعلام کرد که کاربرانی که از نسخه 11.2 سیستم عامل IOS  استفاده می کنند در حال حاضر این مشکل برایشان برطرف شده است.راه حل موقتی که برای کاربران در حال استفاده از این قابلیت بر روی گجت‌هایشان اعمال شده بود در هفته ی آینده به وسیله ی یک آپدیت نرم افزاری به صورت اتوماتیک به حالت اولشان باز می‌گردند.

کمپانی سازنده ی Homekit  اخیرا مورد نقد کارشناسان قرار گرفته است زیرا نرم افزارهایی که  تولید این کمپانی هستند تاکنون دارای نقص‌ها و باگ‌های جدی بوده‌اند.در ماه اکتبر بسیاری از کاربران متوجه شدند که حرف i با حرف A جا‌به‌جا شده است.و این اتفاق درست بعد از اینکه IOS  دستگاه هوشمندشان را به نسخه 11 بروزرسانی کردند افتاد.و در ماه نوامبر یک نقص امنیتی در قابلیت High Serria سیستم عامل مک نمایان شد که به کاربران این اجازه را می‌داد که بدون وارد کردن رمز وارد یکی از گجت‌های مک بشوند.در آن زمان کمپانی اپل از کاربران خود عذرخواهی کرد و اعلام کرد که مصرف‌کنندگان ما سزاوار بهترین‌ها هستند و ما آن را برایشان به ارمغان خواهیم آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0