اخبار امنیت سایبری

شکایت دوباره از اَپل به دلیل کلاهبرداری از کاربران جهت کسب درآمد بیشتر‌

بار دیگر از اپل بابت کُند کردن عملکرد آیفون‌هایش بدون اعلام قبلی، به دادگاه شکایت شد. طی دادخواست ثبت شده در دادگاه فدرال کالیفرنیای شمالی، شاکیان که شامل یک گروه 18 نفره بودند، ادعا کرده‌اند اپل نسبت به آنچه که آنها “یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مصرف کنندگان در طول تاریخ” توصیف می‌کنند، مسئول است، زیرا این شرکت عملکرد آیفون‌ها را عامدانه و از دی ماه سال 2017 کُند کرده است.

اپل در اواخر سال 2017 اعتراف کرد که نرم‌افزار بهینه‌سازی عملکرد را در به‌روزرسانی iOS به منظور رسیدگی به تخریب باتری منتشر کرده است. این شرکت سپس یک برنامه جایگزین برای باتری راه اندازی و آن را در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS توزیع کرد که به کمک آن، سلامت باتری هر دستگاه نشان داده می‌شد.

با این حال، در این این دادخواست ادعا شده که اپل فقط به دنبال پول است، زیرا به تدریج بسیاری از افراد را وادار به خرید مدل‌های جدیدی می‌کند که هیچ گونه مشکل و یا کندی در عملکردشان وجود ندارد.

در واقع، دستگاه‌های آیفون با نقص طراحی رو‌‌به‌رو شده بودند و اپل برای پنهان کردن این نقص‌ها، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را منتشر کرد، این در حالی بود که این به‌روزرسانی‌ها اثرات ناشی از این نقص‌ها را تشدید کرده و میزان عملکرد دستگاه‌ها را کاهش می‌دادند، به طوری که کاربران جز خرید باتری جدید یا تعویض آیفون قدیمی خود، چاره دیگری نداشتند. در نتیجه، مبالغ بیشتری از سوی کاربران به اپل پرداخت می‌شد.

اپل هنوز هیچ اظهار نظری در رابطه با این اختلاف قانونی جدید ارایه نکرده است، اما گفته می‌شود این شرکت در حال حاضر درگیر 60 پرونده حقوقی مشابه در سراسر جهان است، بنابراین مدتی طول خواهد کشید تا همه آنها به نتیجه برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0