اگر هنوز از AirDrop در آیفون خود استفاده ‌نمی‌کنید، حتما بخوانید!

ما به شما نحوه راه‌اندازی و استفاده از AirDrop در آی‌پد، آیفون، مک و حتی iPod Touch را آموزش دهیم.

اگر هنوز فایل‌های خود را برای افراد نزدیک می‌فرستید یا خدای ناکرده، از یک درایو USB برای انتقال چند عکس استفاده می‌کنید، این کار را متوقف کنید. اگر کاربر آیفون، آی‌پد یا مک هستید، می‌توانید به جای آن از AirDrop استفاده کنید. این دستگاه‌ها دارای تنظیم بسیار سریع و ایمن هستند. قصد داریم به شما نحوه استفاده از AirDrop برای انتقال بی‌سیم فایل‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر با دستگاه‌های Apple‌تان را آموزش دهیم.

AirDrop تنها بین دستگاه‌های اپل کار می‌کند. کاربران اندروید و رایانه‌های شخصی از این قابلیت محروم هستند، اما این، دنیای تفکیک شده‌ای از فناوری است که ما در آن زندگی می‌کنیم. شما می‌توانید عکس‌ها، اسناد، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی، کارت‌های تماس، لینک‌های وب‌سایت، یادداشت‌ها و از جمله موارد دیگر را با AirDrop به مخاطبین و غیره منتقل کنید. تا آنجا که مشخص است، محدودیتی در اندازه پرونده‌های جابجا شده توسط AirDrop وجود ندارد. اما هرچه پرونده بزرگتر باشد، انتقال آن طولانی‌تر خواهد بود.

 AirDrop روشی سریع و ساده برای انتقال‌ها، اشتراک گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر از یک دستگاه اپل به دستگاهی دیگر است.

برای استفاده از AirDrop، شما و شخصی که در حال ارسال پرونده هستید، لازم است در دستگاه‌های وای فای، اپل و بلوتوث را روشن کنید. (حتی می‌توانید فایل‌های خود را از یکی دیگر از دستگاه‌های Apple خود ارسال کنید – توضیحات بیشتر در زیر ارایه شده است.) اگر هرکدام از شما دارای یک کانون شخصی است، آن را خاموش کنید. در غیر اینصورت، AirDrop کار نخواهد کرد. اگر از VPN استفاده می‌کنید نیز این مسئله صادق است. نمی‌توانیم دلیل دقیق آن را پیدا کنیم، اما می‌توان گفت که با نحوه رمزگذاری VPN و اتصال به اینترنت شما ارتباط دارد.

 AirDrop روشی سریع و ساده برای انتقال‌ عکس و فیلم

همچنین، لازم نیست به یک شبکه وای فای خاص یا حتی به همان شبکه‌ای که دستگاه گیرنده در آن فعال است متصل شوید. فقط روشن بودن آنتن وای فای به AirDrop برای این‌کار، کافی خواهد بود.

پنل Control Center را باز کنید، سپس نماد مربع اتصال بی‌سیم را فشار داده و نگه دارید تا تبدیل به مستطیل اتصال بی‌سیم شود. اکنون، روی AirDrop ضربه بزنید و گزینه دریافت، خاموش یا فقط مخاطبین را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با رفتن به تنظیمات، پس از آن General، و سپس AirDrop، این تنظیمات دقیق را پیدا کنید.

اگر شخصی که شما برای او ارسال می‌کنید، AirDrop خود را فقط روی مخاطبین تنظیم کند، برای این که AirDrop کار کند، باید یک کارت مخاطب در برنامه مخاطبین داشته باشد که یا آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما در آن موجود باشد. اگر جزو مخاطبین وی نیستید، از او بخواهید تا گزینه ی (Everyone) را برای دریافت فایل‌های شما انتخاب کند.

در iOS، زمانیکه روی منوی اشتراک‌گذاری ضربه می‌زنید، رابطی ظاهر می‌شود که افراد را در AirDrop در این نزدیکی نشان می‌دهد. روی شخصی که می‌خواهید با او فایلی را به اشتراک بگذارید ضربه بزنید.

با تمام اینها، هر زمان دکمه اشتراک‌گذاری را با نماد مستطیل با فلش به سمت بالا ببینید، می‌توانید AirDrop را انتخاب کنید. با این کار، دستگاه‌های اپل موجود در نزدیکی شما که AirDrop را فعال کرده‌اند نشان داده می‌شود. روی دستگاه مورد نظر برای ارسال عکس یا پرونده، ضربه بزنید.

در مرحله بعدی روی دستگاه گیرنده، یک پنجره هشدار با پیش‌نمایشی از محتوای به اشتراک‌گذاری شما ظاهر می‌شود. آنها دو گزینه برای پذیرش یا رد کردن دارند. زمانیکه پذیرش کنند، عکس‌ها یا پرونده‌های انتخاب شده شما برایشان منتقل می‌شوند. تصاویر و فیلم‌ها از طریق تلفن گیرنده در برنامه Photos ذخیره می‌شوند. اسناد، گیرنده را وادار می‌کند تا یک برنامه را برای ذخیره آن انتخاب کند. ‌لینک‌های وب نیز به صورت خودکار در Safari باز می‌شوند.

اگر محتوای AirDrop را در یکی از دستگاه های خود مانند دستگاه دیگر از iPhone به Mac داشته باشید و هر دو دستگاه با همان Apple ID وارد شده باشند، دیگر گزینه‌ای را برای قبول یا رد کردن مشاهده نمی‌شود.

برای شروع، اطمینان حاصل کنید که وای فای و بلوتوث هر‌دو روشن هستند، سپس یک پنجره Finder باز کنید.

پس از آن، از روی نوار کناری، بر‌روی AirDrop کلیک کنید. پنجره‌ای با گرافیکی شبیه به رادار باز می‌شود. هرشخصی که دارای AirDrop فعال باشد در این پنجره به عنوان حلقه AirDrop شخص ظاهر می‌شود. در انتهای پنجره، می‌توانید افرادی را انتخاب کنید که می‌توانند چیزهایی را برای شما ارسال کنند و وگزینه‌ها عبارتند از هیچ‌کس، مخاطبین یا همه.

برای به اشتراک‌گذاری یک فایل، آنرا به سادگی در حلقه AirDrop شخصی که می‌خواهید برای او ارسال انجام دهید، بکشید و رها کنید. همچنین، دقیقاً مانند iOS، می‌توانید در هر زمان که دکمه Share را مشاهده کردید، به AirDrop دسترسی پیدا کنید.

اگر در ارسال فایل از طریق AirDrop در مک مشکل دارید، روی دکمه “Don’t see who you’re looking for” در پایین پنجره AirDrop Finder، کلیک کرده، پس از آن بر روی دکمه “Search For An Older Mac” که ظاهر می‌شود کلیک کنید.

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل