حمله حدس کلمه عبور | Brute Force Attack

حمله حدس کلمه عبور (به انگلیسی: Brute Force Attack) یک اصطلاح عمومی برای حملاتی است که در آن هکرها سعی در یافتن نام کاربری و کلمه عبور کاربران یا تجهیزات ارتباطی و پردازشی فناوری اطلاعات دارند. در این حمله، نفوذگر تلاش می­ کند با استفاده از تعداد بسیار زیادی گذرواژه که در اختیار دارد، به سامانه ­ها و تجهیزات دسترسی غیرمجاز پیدا کند.

رایج ­ترین روشی که در حمله بروت فورس از آن استفاده می ­شود، بهره­ مندی از یک فرهنگ لغت است. در این روش، هکرها از یک لیست که شامل کلمه عبورهای رایج کاربران یا رمزهایی است که در طول سال­ های قبلی با روش ­های مهندسی اجتماعی و حملات فیشینگ به دست آورده ­اند، استفاده کرده و هر رمز را برای نفوذ امتحان می­ کنند. آنها این کار را تا زمانی که ترکیب صحیح نام کاربری و کلمه عبور را کشف کنند ادامه می‌دهند.

نفوذگران اغلب از برنامه­ های رایانه­ ای برای انجام حملات بروت فورس استفاده می­ کنند تا بتوانند در مدت زمان بسیار کمتری، کلمه­ های عبور را پیدا کنند. بدون شک استفاده از روش ­هایی که به مانیتورینگ صفحه­ های ورودی وب سایت­ ها و سیستم­ ها و همچنین انجام تلاش­ های غیرمنطقی برای ورود نام کاربری و کلمه عبور کمک می‌کنند می‌توانند در شناسایی و جلوگیری از انجام چنین حمله ­ای مفید باشند.

خروج از نسخه موبایل