آیا امنیت آنلاین می‌خواهید؟

این طرح رایگان برای رفع مشکل شما ارائه شده است.

دیگر به این فکر نکنید که تنها یک کلیک تا هک شدن فاصله دارید.

اقدامات مناسب زیادی وجود دارند که ما با وجود این که می‌دانیم عمل به آن‌ها برای تأمین امنیت آنلاین ضروری است ولی متأسفانه به آن‌ها عمل نمی‌کنیم.

برای مثال می‌دانیم که موارد زیر برای سلامتی مفید هستند:

ما اغلب اوقات این لیست‌ها را در آغاز هر سال جدید برای افزایش کیفیت زندگی ایجاد می‌کنیم،‌ اما کمتر به آنها عمل می‌کنیم.

بهبود امنیت آنلاین نیز می‌تواند در این لیست جای گیرد، زیرا یکی از مواردی است که همیشه دوست داشتیم انجام دهیم ولی هیچ‌گاه برای آن وقت نمی‌گذاشتیم.

چرا افراد با مشکلات تهدیدکننده امنیت آنلاین مبارزه می‌کنند

آموزش امنیت وب چیزی است که اکثر ما بر اساس آزمون و خطا به دست می‌آوریم. پنجاه سال پیش، هیچ‌کس کتاب “10 گام برای امن ماندنWiFi” را هنگامی که کامپیوتر جدید می‌خرید، تهیه نمی‌کرد؛ آن هم به این دلیل بود که کسی درباره امنیت آنلاین، هیچ دانش و تجربه‌ای نداشت.

زمان بسیار تغییر کرده است و اکنون حتی بچه‌های کوچک نیز تبلت یا تلفن همراه دارند. به دلیل آشنایی خانواده یا آشنایان آن‌ها با موبایل و اینترنت، آن‌ها نیز می‌توانند به سرعت کار با اینترنت را بیاموزند. اما آموزش امنیت مجازی آن‌چنان که باید و شاید معرفی نمی‌شود.

به همین دلیل است که هنوز افراد زیادی برای امنیت آنلاین تلاش می‌کنند.

شاید جمله زیر بارها به ذهن شما خطور کرده باشد:

“من زمان لازم برای یادگیری و فهم امنیت آنلاین را ندارم”

برخی افراد در زمان آزاد خود برنامه‌های دیگری دارند مثل تماشای برنامه تلویزیونی محبوب خود، مطالعه کتاب موردعلاقه و یا انجام ورزش و تفریحات موردعلاقه خود، به همین دلیل برای مطالعه امنیت آنلاین وقتی ندارند.

امنیت آن‌لاین

در واقع شما برنامه‌های تلویزیونی/سینمایی را بیشتر از مقداری که فکر می‌کنید، تماشا می‌کنید. طبق مشاهدات ممکن است شما ماه‌ها را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی خود کنید.

بنابراین می‌توان زمان اضافی را که صرف دیدن برخی فیلم‌های ضعیف می‌شود را کنار گذاشت و به‌جای آن درباره امنیت آنلاین مطالعه کرد.

ممکن است بعد از توصیه ما برای فهم و درک امنیت آنلاین بگویید:

“من پول خرید محصولات امنیت مجازی را ندارم.”

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می‌توانید این هزینه‌ها را تقبل کنید، اما در صورتی که مشکلات مالی وجود دارند، شاید مجبور به هزینه برای اولویت‌های دیگر شوید (مثل اجاره خانه، غذا، پوشاک و…). علاوه بر این موارد، اغلب افراد گمان می‌کنند که محصولات امنیت مجازی گران هستند.

محصولات امنیتی که برای استفاده خانگی کاربرد دارند، از نظر قیمت مناسب هستند. مثل استفاده از آنتی‌ویروسی که سالانه باید برای آن قیمتد 120 تا 150 هزار تومان پرداخت شود. به عبارت دیگر 10 هزار تومان در ماه. برای حفاظت از اطلاعاتتان می‌توانید این هزینه را تقبل کنید، در واقع این محصولات به نسبت سودی که برای شما دارند، ارزش هزینه را دارند.

بعلاوه محصولات مناسب زیادی به صورت رایگان موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را تست کنید.

“من نمی‌فهمم که چه کاری باید انجام دهم”

تکنولوژی در طی 10 سال اخیر با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت بوده است. سیستم‌ها بسیار پیچیده شده‌اند و ذهن بسیار خلاقی برای فهمیدن این پیچیدگی‌ها نیاز است.

برای هر مقاله فنی درباره امنیت اینترنت، ده‌ها مقاله دیگر وجود دارد که می‌تواند امنیت آنلاین را بهبود بخشد، که با یک جستجوی ساده گوگل می‌توان آن را پیدا کرد.

“در این زمینه منابع و اطلاعات بسیار زیادی وجود دارند و من نمی‌دانم کدام را بخوانم و اقدام کنم”

فهمیدن اطلاعاتی بسیار حجیمی که از تمام جهات برای ما ارسال می‌شوند، کمی دشوار است.

شما این قدرت را دارید که توجه دیگران را به خودتان جلب کنید. با خواندن مقالات متنوع، متوجه خواهید شد که کدام مقاله ارزشمند است و کدام مقاله تنها برای کلیک کردن روی لینک نوشته شده است. اگر برای مثال، مقاله‌ای 3 جمله دارد، تنها برای افزایش تعداد بازدید کننده ایجاد شده است. به تجربه‌تان در وب اعتماد کنید.

“من می‌دانم که چه کاری باید انجام دهم. (اما انگیزه این کار را ندارم)”

تعداد زیادی از کاربران اینترنتی می‌دانند برای امنیت آنلاین باید چه اقداماتی انجام دهند. اگر شما نیز این مقاله را می‌خوانید شما هم یکی از آن‌ها هستید. اما چالش، “عملی کردن آن” است. یک لیست پربار از اقدامات لازم برای بهبود امنیت آنلاین تا زمانی که برای عمل به آن‌ها برنخیزید نمی‌تواند برای برقراری و تأمین امنیت مفید باشد.

داستان‌های واقعی زیادی وجود دارند که شما را برای اجرای این عملیات، وادار می‌کنند. این روشی مناسب برای ایجاد انگیزه نیست، اما می‌تواند مفید باشد.

“من به امنیت آنلاین بیشتری نیاز ندارم، مجرمین سایبری من را هدف نمی‌گیرند.”

اگر یک دستگاه متصل به اینترنت دارید، یا یک آدرس ایمیل دارید یا از اینترنت به هر نحوی استفاده کرده‌اید، شما مورد هدف حملات سایبری قرار خواهید گرفت. شما در اکثر مواقع حتی متوجه این حملات نخواهید شد. بدافزارهای مخرب بدون هیچ زرق و برق و خود‌نمایی بر روی رایانه شخصی شما مستقر شده و به سرقت اطلاعاتتان می‌پردازند، پس از آن، اطلاعات به سرقت برده را به سرورهای تحت کنترل مجرمین سایبری ارسال می‌کنند.

بیشتر حملات امروزی به صورت اتوماتیک کار می‌کنند. در حقیقت شما راهی برای کسب درآمد کلاهبرداران هستید.

“چرا نمی‌توانم محصولی را که همه چیز را پشتیبانی می‌کند استفاده کنم؟”

این مثل یک رؤیا است که محصولی داشته باشیم که همه محصولات امنیتی را پشتیبانی کند. در واقع چنین چیزی ممکن نیست. دلیل اصلی این است که نرم‌افزار و سخت‌افزار بسیار مرتبط با هم هستند و ساختن محصولی که تمام آسیب‌پذیری‌های موجود در هر دو را حل کند بسیار دشوار است.

همان‌طور که برای همه بیماری‌ها درمانی وجود ندارد، نوش دارویی نیز برای حملات سایبری و عواقب آن وجود ندارد.

“من شنیده‌ام که آنتی‌ویروس‌ها آن‌چنان هم مؤثر نیستند. پس چرا آن را نصب کنم؟”

اگر شما نیز با این سؤال دست‌وپنجه نرم می‌کنید، تعجبی ندارد.

مجرمین اینترنتی روش‌های بسیار مؤثر و قدرتمندی برای جلوگیری از کشف شدن به‌وسیله آنتی‌ویروس‌ها ارائه داده‌اند که این روش‌ها با ظهور انواع بدافزارها و تاکتیک‌های جدید برای انجام حمله توسط مجرمین همراه بوده‌اند.

اما دلیل این موضوع چیست؟ هر چه بدافزارها مدت‌زمان بیشتری را خارج از دید آنتی‌ویروس‌ها بمانند، می‌توانند داده‌های بیشتری را بدزدند.

بعلاوه امنیت سایبری تنها به نصب آنتی‌ویروس محدود نمی‌شود. در واقع موضوع، بسیار پیچیده‌تر از مسئله‌ای مثل نصب آنتی‌ویروس است.

در دنیای امروزی، آنتی‌ویروس برای حفاظت لازم است اما کافی نیست. در حقیقت به این معنی است که امنیت آنلاین را به صورت لایه‌ای در نظر بگیریم که ما در این مقاله به همین موضوع پرداخته‌ایم.

 این برنامه را برای ردگیری امنیت آنلاین دنبال کنید

هر کس یک برنامه مناسب را دوست دارد. در این مقاله سعی شد که لیستی از برنامه‌های مناسب برای افزایش امنیت اینترنتی بیان شود تا به شما برای افزایش امنیت سایبری کمک کند.

چیزی که در این برنامه می‌توانید پیدا کنید:

این یک برنامه مهم برای غلبه بر کشمکش‌های امنیتی است. شما در اینباره بارها شنیده‌اید، اما اگر از همین‌الان شروع کنید، آن‌چنان که به نظر می‌رسد دشوار نیست. خبر خوشحال کننده این است که هنگامی که سیستم امنیت آنلاین شما تنظیم شد، مراقبت از آن بسیار ساده است.

نتیجه‌گیری

شما احتمالاً به اندازه کافی در باره فاش شدن داده، خطرات باج افزار و بقیه داستان‌های خطرناک شنیده‌اید. امیدوارم که این مقاله به شما برای فهمیدن چالش‌ها و کشمکش‌های مورد نیاز برای رسیدن به امنیت کمک کرده باشد. این مقاله را دانلود یا پرینت کنید یا به اشتراک بگذارید، هر کاری که سبب شود این مقاله برای شما مؤثرتر باشد را انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل