ایمنی اینترنت را رعایت کنید

نکته 1 – از راهکارهای امنیتی استفاده کنید

شاید شما تصور کنید که هرگز گرفتار خرابکاری‌های سایبری نمی‌شوید، اما ویروس‌ها داخل اینترنت فراوان‌اند و شما باید از لایه‌های محافظتی برای در امان ماندن از شر این ویروس‌ها استفاده کنید. روی تمامی دستگاه‌هایتان نرم‌افزار آنتی‌ویروس را نصب کرده و آن‌ را همواره به‌روزرسانی کنید.

راهکارهای امنیتی برای مقابله با ویروس ها

نکته 2 – اطلاعات‌ شخصی‌تان را نزد خودتان نگه دارید

آنچه در فضای آنلاین پست می‌کنید یا انجام می‌دهید، در آینده برای شما بازتاب خواهد داشت. سعی کنید هوشیار باشید و از قوانین زیر پیروی کنید تا فالوورهایتان را در فضای مجازی از دست ندهید:

نکته اضافه PII

PII اطلاعات شناسایی شخصی است، منظور اطلاعاتی است که می‌تواند به تنهایی یا در کنار سایر اطلاعات برای شناسایی، تماس، مکان‌یابی یک شخص یا شناسایی شخص در یک زمینه مشخص مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته 3 – حساب‌های کاربری‌تان را مانیتور کنید

هر فردی که این روزها به صورت آنلاین خریدهایی انجام می‌دهد، حساب‌هایش را در معرض خطر قرار می‌دهد بنابراین جهت ایمنی اینترنت خود به طور منظم خلاصه گزارش صورتحساب حساب‌های کاربری‌تان را بررسی کنید، هشدارهای امنیتی ایجاد کنید و گزارش حساب‌تان را به صورت مداوم چک کنید.

نکته 4 – حواستان به کلاهبرداری‌ها باشد

آیا پیشنهادی که پیش روی شماست آن‌قدر خوب و رؤیایی است که به نظر نمی‌رسد حقیقت داشته باشد؟ احتمالا همان‌طور است که فکر می‌کنید. گول کلاهبرداری‌های آنلاین را نخورید. از قوانین زیر پیروی کنید:

همیشه تا حد امکان برای اتصال و برقراری ارتباط از وب‌سایت‌ها استفاده کنید. از دادن اطلاعات شخصی‌ای نظیر شماره تلفن یا آدرس منزل خودداری کنید.

اگر برای خرید چیزی به صورت مستقیم با شخصی ملاقات می‌کنید، همواره در مکان‌های عمومی قرار بگذارید و هرگز تنها به آنجا نروید.

همواره سعی کنید پرداخت‌ها را به صورت نقدی انجام دهید یا از فرم‌های پرداخت معتبری نظیر paypal استفاده کنید. اگر فروشنده از شما بخواهد که انتقال وجوه را به صورت کارت به کارت انجام دهید… احتمالا یک کلاهبرداری است.

نکته 5 – دانلود را از سایت‌های قانونی انجام دهید

خب گویا با یک نرم‌افزار رایگان رو به‌ رو شده‌اید، آن‌قدر خوب است که نمی‌توانید از آن بگذرید! پیش از دانلود صبر کنید. آیا وب‌سایت امن و معتبر است؟ آیا نرم‌افزار از مسیرهای قانونی توزیع شده است؟ آیا ممکن است این برنامه به بدافزار آلوده باشد؟ آیا پیش از کلیک کردن بر روی لینک دانلود تحقیق کرده‌اید؟

نکته 6 – از گذرواژه‌های خوب استفاده کنید

چند حساب کاربری دارید؟ خب، چه تعداد از آن‌ها گذرواژه‌های یکسان دارند؟ قرار دادن یک آهنگ بر روی تکرار شاید خوب باشد، اما هرگز گذرواژه‌هایتان را تکرار نکنید.

نکته اضافه هر چه طول گذرواژه بیشتر باشد بهتر است

عبارات رمزی بهترین نوع گذرواژه‌ها هستند. برای ایجاد آن‌ها یک جمله انتخاب کنید، برخی از بخش‌های آن را با علائم و اعداد جایگزین کنید. حتما از حروف کوچک و بزرگ استفاده کنید. به عنوان مثال ما در ادامه عنوان یک آهنگ را برداشته و آن را به یک عبارت رمز تبدیل کرده‌ایم:

In A Gadda Da Vida

تبدیل می‌شود به

In@GaddaDaV1da

خروج از نسخه موبایل