اخبار امنیت سایبری

هشدار به استفاده‌کنندگان از برنامه­‌های مدیریت ایمیل

برنامه­‌های مدیریت ایمیل از حفظ حریم خصوصی تا میدانی برای جولان بدافزارها

برنامه­‌های مدیریت ایمیل از قبیل چندین برنامه پر طرفدار دارای حفره­‌های شدید امنیتی هستند، که به هکرها اجازه تزریق کدهای مخرب را می­دهند.

این نوع حملات سایبری که که با نام Mailsploit شناخته می­‌شوند، توسط یک هکر کلاه سفید که در شرکت پیام­ رسانی WIRE کار می­کرد، کشف شد.

محققان به این نکته پی‌بردند، که یک هکر به سهولت می­‌تواند آدرس فرستنده‌ی ایمیل را جعل کند و حتی بلاک‌کننده اسپم و کارکرد محافظت از DMARC را نیز دور بزند. بسیاری از برنامه‌های مدیریت ایمیل از قبیل نرم‌افزار مدیریت ایمیل اپل، Thunderbird موزیلا، اوت‌لوک مایکروسافت و سایر برنامه‌های مایکروسافت، ایمیل یاهو، Hushmail، و ProtonMail از این قاعده مستثنی نبوده و تحت تاثیر این نوع حملات قرار گرفته­‌اند.

برنامه­‌های مدیریت ایمیل

تمامی شرکت­‌هایی که از این ناحیه دچار آسیب و نفوذ­پذیری شده بودند هشداری مبنی بر رفع این مشکل دریافت کرده و شرکت­‌های یاهو، ProtonMail و Hushmail پچ­‌هایی(Patchs) منتشر کردند و سایر شرکت­ها هنوز در حال بررسی و حل این مشکل هستند. سازمان­‌هایی دیگر از قبیل موزیلا و اُپرا ابراز کرده­‌اند که راه حلی برای این مشکل ندارند و دیگر سازمان­‌های فعال در این زمینه اطلاعاتی مبتنی بر انتشار پچ­‌های اصلاحی را در دستور کار خود قرار نداده­‌اند.

لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت­‌های ارائه دهنده ایمیل از جمله برنامه‌های مبتنی بر مشتری و مبتنی بر وب، موفق نشده‌­اند، فیلد­های رمزگشایی‌ شده که باعث ایجاد این حفره امنیتی می­‌شوند را به طور دقیق ترمیم کنند.

حملات Mailsploit ، به خاطر روش کدگذاری کارکترهای غیر ASCII در سرآیند‌های ایمیل  (Email Header) ، امکان‌پذیر هستند. این سرآیندها (Headers) تنها برای دربرگرفتن کارکترهای ASCII لازم می‌باشند، اما RFC-۱۳۴۲ که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، روشی برای کدگذاری کارکترهای غیر ASCII عرضه کرد تا عوامل انتقال ایمیل (MTA) بتوانند آن را مورد پردازش قرار دهند.

منبع: Security Week
منبع
Security Week

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0