ایالات متحده سیستم‌های کامپیوتری ایران را هدف حملات سایبری قرار داد

حملات تلافی جویانه آمریکا علیه نهاد‌های ایران در روز پنج شنبه آغاز شد. واشنگتن پست، نیویورک تایمز و آسوشیتد پرس نیز این گزارش را تایید کردند. در همان روز، ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، حمله هوایی به اهداف ایران را لغو کرد. گزارش شده است که هدف این حمله یک سازمان اطلاعاتی بوده که ارتباط مستقیمی با سپاه پاسداران ایران دارد.

یاهو نیوز گزارش داد که این حملات سایبری در پی اتهامات بی‌اساس دولت ایالات متحده به ایران مبنی بر حمله اخیر به کشتی‌های تجاری در این منطقه صورت گرفته است. واشنگتن پست اظهار داشت که این حمله به طور جدی به فرماندهی نظامی ایران و سیستم کنترل آسیب رسانده است. نیویورک تایمز گفت که سیستم کنترل موشکی ایران نیز به یکی از اهداف حملات دولت آمریکا تبدیل شده است.

گفته می‌شود که این حملات توسط فرماندهی سایبری آمریکا آغاز شده است. نیویورک تایمز گزارش داد که این حملات، چند هفته پیش در پاسخ به حملات علیه تانکرها و سقوط یک فروند پهپاد بدون خلبان آمریکایی برنامه ریزی شده بود.

در واقع، این اولین باری نیست که آمریکا در حملات سایبری علیه دارایی‌های ایران دخالت داشته است. پیش از این، ایالات متحده در توسعه کرم استاکس‌نت (Stuxnet) که به سانتریفیوژهای هسته‌ای ایران حمله کرد، با گروه‌های هکری همکاری داشته است.

خروج از نسخه موبایل