یک مرکز پشتیبانی جعلی اطلاعات شخصی کاربران اَپل را به سرقت می‌برد

کلاهبرداری‌های مرتبط با فیشینگ موضوع تازه‌ای نیستند، اما مهاجمان دائماً سعی دارند که حملات خود را پیچیده‌تر کرده و امکان شناسایی شدنشان را دشوار‌تر کنند.

طی تازه‌ترین حمله فیشینگ، هکر‌ها با ایجاد یک مرکز پشتیبان فنی جعلی،‌ مصرف کنندگان را ترغیب می‌کنند که مبلغی را به عنوان دستمزد به این مرکز پرداخت کنند.

روند این حمله به این صورت است: ابتدا از طریق یک شماره تلفن که مشابه شماره تلفن رسمی “شرکت اپل” (1-800-MYAPPLE) است، با شما تماس گرفته می‌شود. آن سوی خط، یک صدای ضبط شده شما را از خطری جدی که ممکن از اطلاعات شخصی داخل گوشی یا کامپیوترتان را تهدید کند، به شما هشدار می‌دهد. بعد از متصل کردن شما به بخش پشتیبانی فنی، هکر‌ها جزییات مربوط به اطلاعات شخصی‌تان را جویا خواهند شد و در ادامه برای بر‌طرف کردن مشکل، از شما خواسته می‌شود که مبلغی برایشان واریز کنید. به محض اینکه هکر به خواسته خود رسید،‌ شماره تماس شما را مسدود کرده یا دیگر به تماس‌هایتان پاسخ نمی‌دهد.

چنانچه با چنین حمله‌ای رو‌به‌رو شدید سریعاً با سرویس پشتیبانی تماس بگیرید، همچنین تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی یا بانکی خود را با افراد یا شماره‌های نا‌شناس در میان نگذارید.

خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می شود: حملات فیشینگ تلفن همراه و روش‌های کاهش ریسک

خروج از نسخه موبایل