شنود مکالمات هزاران کاربر گوگل اَسیستنت توسط کارکنان گوگل

گوگل تایید کرد که شرکا و پیمانکاران این شرکت قادرند آنچه را که کاربران از طریق سیستم هوش مصنوعی یا همان دستیار گوگل (Google Assistant) ضبط می‌کنند را بشنوند.

پس از نشت برخی از گفت‌و‌گو‌های ضبط شده به زبان هلندی توسط دستیار گوگل، این شرکت اعتراف کرد که انسان‌ها می‌توانند به مکالمات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، گوگل مشغول تحقیق در رابطه با این قانون شکنی است.

شرکت‌هایی نظیر آمازون و گوگل از این مکالمات جهت بهبود و بالا بردن قابلیت‌های دستیار‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، از طرفی، این شرکت‌ها‌ موظفند از محرمانه ماندن چنین مکالماتی اطمینان حاصل کنند.

اما سایت خبری بلژیکی VRT روز چهارشنبه اعلام کرد که این وب‌سایت از طریق یکی از شرکای گوگل، به برخی از مکالمات کاربران دسترسی پیدا کرده است. علاوه بر این، وب‌سایت مذکور نوع مکالماتی را که هنگام گفتن “OK Google”  از طریق تلفن همراه یا محصولات خانگی این شرکت جمع آوری می‌شوند را مورد بررسی قرار داد.

به گفته سخنگوی گوگل، تنها 0.2% از تمامی پیام‌های صوتی ضبط شده برای تهیه رونوشت مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین اطلاعات شخصی کاربران در معرض خطر قرار نخواهد گرفت.

با این وجود، وب‌سایت VRT مکالماتی را از کاربران در اختیار دارد که اطلاعات شخصی مانند صحبت‌های خانوادگی نیز در آن وجود دارد.

دستیار‌های هوشمندی نظیر “گوگل اسیستنت” تنها زمانی اجازه دارند مکالمات را ضبط کنند که عباراتی مانند “OK Google” را دریافت کرده باشند، بنابراین این امکان وجود دارد که مکالمات شخصی کاربران به‌صورت تصادفی ضبط شده باشد.

خروج از نسخه موبایل