Check Point: آلودگی بیش از 25 میلیون دستگاه اندرویدی به بد‌افزار Agent Smith

پژوهشگران شرکت Check Point، بد‌افزار جدیدی را با نام “ایجنت اسمیت” (Agent Smith) را شناسایی کردند که بیش از 25 میلیون از دستگاه‌های اندرویدی را با تزریق کد مخرب خود آلوده کرده است.

به اعتقاد محققان شرکت  Check Point این بد‌افزار از طریق یک شرکت اینترنتی چینی که به توسعه دهندگان برنامه اندروید کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را در بازار‌های خارجی منتشر کنند، نشات گرفته است. Agent Smith به کمک یک برنامه کاربردی شخص ثالث به نام 9Apps که در آسیا از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است، توزیع می‌شود.

بد‌افزار برنامه‌های کاربردی را هک کرده و آنها را وادار می‌کند تبلیغات بیشتری نشان دهند و سپس با دریافت اعتبار تبلیغات نمایش داده شده، سود حاصل از پخش آنها را دریافت می‌کند.

Agent Smith بیشتر از همه دستگاه‌های کاربران پاکستانی، هندی و بنگلادشی را آلوده کرده است. با این وجود،‌ حدود 303،000 عدد از کاربران آمریکایی و 137،000 مورد از دستگاه‌های کاربران بریتانیایی نیز تحت تاثیر این بد‌افزار قرار گرفته‌اند. برخی از برنامه‌های کاربردی آلوده به این بد‌افزار عبارتند از واتس اَپ، اوپرا، بخش کننده ویدئو MX، فلیپکارت و سوئیفت کی.

خروج از نسخه موبایل