استفاده از ویندوز 10 و آفیس 365 در مدارس آلمان ممنوع اعلام شد

با توجه به حل نشدن مشکلات مربوط به مقررات حفاظت از داده عمومی مایکروسافت در اتحادیه اروپا، برخی مناطق استفاده از نرم‌افزار مایکروسافت را ممنوع اعلام کردند.

به همین دلیل، یک عضو کمیسیون اطلاعات و حفاظت از داده آلمان اظهار داشت که ویندوز 10 و نرم‌افزار آفیس 395 با الزامات مربوط به مقررات حفاظت از داده عمومی اتحادیه اروپا مطابقت ندارند.

ماژول‌های داده تله متری داخلی سیستم‌عامل و نرم‌افزار مایکروسافت برای جمع آوری داده‌های کاربر ساخته شده‌اند. راه حل مایکروسافت قبلا این بود که یک نسخه ویژه از این سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزار‌ها را آمده و داده‌های تله متری را به مرکز داده مایکروسافت در اروپا ارسال می‌کرد. اما اخیراً مایکروسافت این پروژه را لغو کرده است تا داده‌های تله متری را مستقیماً به مرکز داده‌های ایالات متحده ارسال کند، و قانونگذاران آلمانی نیز از رویکرد مایکروسافت ناراضی هستند.

تنظیم کنندگان قوانین بر این باورند که سیاست مایکروسافت بر سایر ارائه‌کنندگان راهکار تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب، در نتیجه عدم شفافیت و قابل فهم نبودن سیاست‌های حریم خصوصی ارائه دهندگان،‌ استفاده از این نرم‌افزار‌ها در مدارس غیرممکن می‌شود،‌ زیرا مدارس موظفند به بهترین شکل از اطلاعات دانش آموزان خود محافظت کنند.

بنابراین،‌ در حال حاضر مدارس گزینه‌های زیادی در اختیار نخواهند داشت. اگر بخواهند همچنان از نرم‌افزار مایکروسافت استفاده کنند،‌ ویندوز 7 و آفیس 2016 تنها انتخاب آنها خواهد بود.

در مواجهه با این مشکل، آسان‌ترین راه برای مایکروسافت این است که بر اساس چارچوب مرکز داده اروپا عمل کند.

خروج از نسخه موبایل