بیش از 225 تن از شهرداران ایالات متحده از قطعنامه عدم پرداخت باج به هکر‌ها حمایت کردند

بیش از ۲۲۵ نفر از شهرداران در ایالات متحده از قطعنامه‌ای مبنی بر‌ باج ندادن به هکر‌ها حمایت می‌کنند. این قطعنامه با عنوان “مقابله با پرداخت باج به عاملان حملات باج افزاری” بیانگر این است که شهرداران باید در مخالفت با پرداخت باج، در صورتی که امنیت فناوری اطلاعات در معرض خطر باشد، با یکدیگر متحد شوند”.

این قطعنامه در کنفرانس سالانه شهرداران ایالات متحده که از 13 خرداد تا 10 تیر ماه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت. براساس بیانیه کنفرانس، حداقل ۱۷۰ ایالت، شهر یا سیستم دولتی از سال ۲۰۱۳ هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند. بد‌افزار‌هایی که برای انجام این دست حملات بکار گرفته می‌شوند، عملکرد سیستم را مختل می‌کنند، و هکر‌های سازنده آنها معمولاً در قالب بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال از قربانیان باجگیری می‌کنند.

تا پیش از مطرح شدن این قطعنامه، نزدیک به ۲۰ شهر ایالات متحده طی سال جاری توسط باج افزار‌ها مورد حمله قرار گرفتند، از جمله در شهر لیک سیتی ایالت فلوریدا، سال گذشته هکر‌ها 42 بیت‌کوین برای بازگردانی دسترسی به تلفن‌های همراه و سیستم‌های پست الکترونیکی باجگیری کردند. حمله بزرگ دیگر در بالتیمور و در خرداد رخ داد که سیستم‌های مهم شهری را از طریق ایمیل فیشینگ به تعطیلی کشاند. این هکر از شهردار خواست تا ۱۳ بیت‌کوین به او بپردازد.

خروج از نسخه موبایل