آسیب‌پذیری برنامه کاربردی واکی تاکی اَپل

اَپل به طور موقت برنامه کاربردی "Walkie Talkie" واکی تاکی اپل واچ را بعد از کشف یک اشکال نرم‌افزاری که به طور بالقوه به هر کسی اجازه می‌داد بدون رضایت کاربران به مکالمات آنها گوش دهد، غیرفعال کرده است.

اَپل به طور موقت برنامه کاربردی “Walkie Talkie” واکی تاکی اپل واچ را بعد از کشف یک اشکال نرم‌افزاری که به طور بالقوه به هر کسی اجازه می‌داد بدون رضایت کاربران به مکالمات آنها گوش دهد، غیرفعال کرده است.

به گفته اپل، این شرکت بعد از آگاهی از آسیب‌پذیری اپلیکیشن واکی تاکی به سرعت آن را غیر‌فعال کرد تا به رفع مشکل پیش آمده بپردازد. اپل پس از عذرخواهی از مشتریانش قول داده که هرچه سریع‌تر این نقص را برطرف کند. مسئولان اپل همچنین اضافه کردند که تاکنون اخباری مبنی بر مشکل ساز شدن این آسیب‌پذیری برای کاربران دریافت نکرده‌اند، آنها همچنین تاکید کردند که حریم خصوصی و امنیت کاربران نزد این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز زمان دقیق انتشار وصله این آسیب‌پذیری مشخص نیست، اما آنطور که اپل وعده داده، به‌روزرسانی به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این اولین باری نیست که اپل با غیرفعال کردن فیچر‌های کلیدی، کاربران را از تهدیدات امنیتی حفظ می‌کند. در خرداد ماه امسال پس از آگاهی اپل از امکان شنود مکالمات کاربران FaceTime توسط افراد ناشناس،‌ این شرکت قابلیت تماس گروهی را موقتاً به حالت آفلاین در آورد تا به رفع اشکال نرم‌افزاری پیش آمده بپردازد.

 

خروج از نسخه موبایل