استخراج اطلاعات موجود در آی کلود توسط جاسوس افزار اسرائیلی

دستگاه‌های اپل بار دیگر مورد حمله هکری قرار گرفتند، اما این بار به نظر می‌رسد جاسوس افزار جدید می‌تواند داده‌های کاربری ذخیره شده در آی کلود iCloud را استخراج کند.

اکثر ابزار‌هایی که برای هک آیفون به کار گرفته می‌شدند تا به امروز بیشتر روی اطلاعات ذخیره شده در دستگاه تمرکز داشته و توانایی اتصال به آی کلود و دانلود فایل‌های داخل آن را نداشتند.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط فایننشال تایمز، نرم‌افزار مورد استفاده مهاجمان برای هک دستگاه‌های آیفون، پگاسوس (Pegasus) نام دارد و توسط یک شرکت اسرائیلی به نام NSO Group طراحی شده است.

گفته می‌شود این نرم‌افزار تنها به دولت و برای تحقیقات جنایی فروخته می‌شود، اما این نگرانی وجود دارد که سایر افراد بتوانند به این نرم‌افزار دسترسی پیدا کرده و از آن سوءاستفاده کنند.

این برنامه کاربردی از سیستمی مشابه حمله مرد میانی استفاده می‌کند، و با این کار سعی دارد با فریب دادن آی کلود به داده‌های ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کند. به این ترتیب، نه تنها عکس‌ها، ویدئو‌ها و پیغام‌های کاربر فاش خواهد شد، بلکه پشتیبان‌گیری‌های ایجاد شده توسط برنامه‌های کاربردی دیگر نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند. پشتیبان‌گیری برنامه‌های کاربردی نظیر فیس‌بوک و واتس‌اپ در آی کلود ذخیره می‌شوند، بنابراین پگاسوس می‌تواند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کند.

شرکت اَپل در رابطه با این خبر اعلام کرد که تعداد محدودی از گوشی‌های آیفون توسط پگاسوس مورد حمله قرار گرفته‌اند. این شرکت هنوز در رابطه با زمان انتشار وصله این آسیب‌پذیری خبری منتشر نکرده است.

 

 

خروج از نسخه موبایل