از آنجایی که گیمرهای جوان تجربه چندانی در حوزه امنیت و حملات سایبری ندارند، میتوانند اهداف مناسبی برای هکرها و مجرمین سایبری باشند.
به گفته مدیر ارشد فنی شرکت ارایه دهنده راهکارهای Enzoic، اعتبارنامههای یک نوجوان 14 ساله بیشتر از آنچه فکر میکنید برای هکرها ارزشمند است. در حال حاضر، سرقت اطلاعات در بازیهای کامپیوتری نظیر Fortnite ،Minecraft و RuneScape بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است، به طوری که هکرها در ازای هر نام کاربری و رمز عبور فعال 40 دلار دریافت میکنند. تنها چالش این نوجوانان رفتن به مراحل بالاتر و گرفتن امتیاز بیشتر است، و تامین امنیت فضای آنلاین، کوچکترین اهمیتی برای آنها ندارد.
طی یک بررسی مشخص شد که هکرها از آذرماه 1396 تا به حال، حدود 12 میلیارد حمله سرقت اعتبارنامه به وبسایتهای بازی کامپیوتری ثبت شده است.
گیمرهای جوان از یک رمز عبور بارها و بارها استفاده میکنند، بنابراین راحتتر میتوان اعتباراتشان را به سرقت برد. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که گیمرها به تنهایی مقصر نیستند، بلکه شرکتهای بازیسازی و وبسایتهای عمومی بازی و تالارهای گفتگو نیز در بروز این مشکل نقش قابل توجهی ایفا میکنند.
اجتماعات محبوب گیمینگی که روی پلتفرم DIY ایجاد شده مانند vBulletin ،IPBoard ،MyBB ،PHPBB و PunBB، معمولاً نسبت به حملات تزریق SQL آسیبپذیر هستند، به این دلیل که بسیاری از آنها منقضی شده و یا آخرین وصله امنیتی را دریافت نکردهاند.
شرکتهای تولید کننده بازیهای کامپیوتری میتوانند با دشوارتر کردن امکان ثبت نام و ورود کاربران به وبسایتهایشان، فضای امنیتی قدرتمندتری ایجاد کند. اما مشکلتر شدن مراحل ورود به حساب کاربری باعث میشود تعدادی از گیمرها از ثبت نام خودداری کنند و سایتهای بازی این را نمیخواهند.