روش‌های هوشمندانه هکر‌ها برای استخراج اطلاعات کاربران آیفون

دستگاه‌های اپل، به خصوص گوشی‌های آیفون‌ به سختی قابل نفوذ هستند. به این معنی که مهاجمان برای دسترسی به اطلاعات داخل دستگاه‌های اپل باید از روش‌های به شدت پیچیده‌ای استفاده کنند.

به تازگی یک روش جدید به لطف یکی از کاربران Reddit شناسایی شده که بسیار گمراه کننده و هوشمندانه است.

به طور معمول، قفل فعال سازی اپل و Find My iPhone دستگاه‌ها را از دسترس سارقین دور نگه می‌دارند. در نبود کد عبور کاربر و احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، امکان استفاده از یک آیفون غیر‌ممکن خواهد بود. در چنین شرایطی، تنها کاری که از دست سارقین بر‌می‌آید این است که به نحوی کاربر را از آی‌کلود (iCloud) خارج کنند.

بنابراین، چنانچه  آی‌کلود و قفل آیفون را فعال کرده‌اید، در صورت مفقود شدن آن، می‌توانید نسبت به امن ماندن اطلاعات داخل آن مطمئن باشید.

با وجود امنیت بالای گوشی‌های آیفون،‌ هکر‌ها می‌توانند ار طریق فیشینگ اطلاعات شما را به دست بیاورند. برای مثال، برخی از هکر‌ها با استفاده از شماره تلفن رسمی اپل با صاحب آیفون‌ مفقود شده تماس می‌گیرند به او می‌گویند که تنها با غیر‌فعال کردن قابلیت Find My iPhone و اتصال آی‌کلود آیفونشان، می‌توانند گوشی خود را تحویل بگیرند. در صورتی که کاربر این کار را انجام دهد، به سادگی اطلاعات داخل گوشی خود را در اختیار مهاجم قرار داده است. این روش، ازجمله روش‌های فیشینگی است که مهاجمان می‌توانند با فریب کاربر، اطلاعات او را از گوشی آیفونش استخراج کنند.

خروج از نسخه موبایل