اپل شنود مکالمات کاربران Siri توسط پیمانکارانش را به حالت تعلیق درآورد

هفته گذشته، اپل در پاسخ به نگرانی‌های مطرح شده توسط روزنامه گاردین درباره استفاده این شرکت از مکالمات ضبط شده کاربران سیری (Siri) جهت کنترل کیفیت، برنامه سیری را به حالت تعلیق درآورد. به گفته اپل، فرایند درجه‌بندی پاسخ (Response Grading) که از آن برای تشخیص اشکالات و عملکرد صحیح سیری استفاده می‌کرد را مورد بازنگری و بررسی مجدد قرار خواهد داد.

اپل طی بیانیه‌ای اعلام کرده که ما متعهد هستیم تا ضمن محافظت از حریم خصوصی کاربران، یک تجربه کاربری عالی از سیری را برای آنها به ارمغان بیاوریم. این شرکت هم‌زمان با بازنگری این برنامه، امکان شنود مکالمات کاربران را در سطح جهان معلق کرده است. علاوه بر این، اپل قرار است در آینده یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر کند که به کاربران سیری امکان می‌دهد در صورت تمایل، در فرایند درجه‌بندی سیری شرکت کنند.

به گفته سازمان Big Brother Watch (یک سازمان غیرانتفاعی در زمینه آزادی‌های مدنی انگلیس و سازمان تبلیغات انتخاباتی) دستیاران هوشمند اغلب با جمع آوری داده‌های شخصی افراد، از آنها در بخش‌هایی که برای کاربران شناخته شده و قابل کنترل نیست، استفاده می‌کنند. این سازمان در ادامه تاکید می‌کند که سابقه اپل در خصوص حفظ حریم خصوصی روندی ناامید کننده داشته است. به عنوان مثال، نسخه فعلی iOS به کاربران اجازه نمی‌دهد از تشخیص چهره روی عکس‌ها صرف نظر کنند، همچنین، طی افشاگری اخیر در رابطه با سیری نیز مشخص شده که این دستیار هوشمند بدون اطلاع کاربر، مکالمات وی را شنود می‌کند.

خروج از نسخه موبایل