ویندوز 10 نسخه 1903 برای دستگاه‌های متصل به دامنه Kerberos مسدود شده است

مایکروسافت به تدریج امکان نصب نسخه به‌ روزرسانی اردیبهشت ماه ویندوز 10 را روی دستگاه‌های متصل به دامنه که از قلمروهای MIT Kerberos استفاده می کنند، مسدود می‌کند.گفته شده دستگاه‌های متصل به یک دامنه که برای استفاده در محدوده MIT Kerberos پیکربندی شده‌اند، پس از نصب به‌روزرسانی تجمعی اخیر مایکروسافت یا دیگر شروع به کار نمی‌کنند یا ری استارت می‌شوند.

Kerberos پروتکل تأیید هویت پیشفرض برای دستگاه‌های متصل به دامنه در تمام نسخه‌های ویندوز بالاتر از ویندوز 2000 است و جایگزین پروتکل NTLM شده است. پروتکل‌های احراز هویت، تأیید اعتبار کاربران، رایانه‌ها و خدمات را امکان پذیر می‌سازد و دسترسی کاربران و خدمات به منابع با روشی ایمن را فراهم می آورد.

مایکروسافت تا زمان رفع این مشکل و اطمینان از اینکه استفاده کاربر از سیستم، تحت‌تاثیر قرار نگرفته است، روی دستگاه‌های متصل به دامنه که در محدوده MIT Kerberos فعالیت می‌کنند و در به‌روزرسانی های ویندوز 10 نسخه 1903 یا ویندوز سرور نسخه 1903 قرار دارند، یک قابلیت سازگاری جدید اضافه کرده است.

کلاینت و پلتفرم‌های سرور تحت تاثیر قرار گرفته در جدول زیر به همراه به‌روزرسانی هایی که باعث بروز مشکل می‌شوند، لیست شده‌اند:

تکنولوژی بیومتریک

در حال حاضر مایکروسافت توصیه می‌کند دستگاه‌هایی که در معرض آسیب هستند از نصب این به‌روزرسانی‌ها خودداری کنند. مایکروسافت همچنین در حال بررسی راهکار این مشکل است و انتظار می‌رود که این مساله در اواسط مرداد ماه برطرف شود.

همچنین مایکروسافت هنوز در تلاش است تا تعدادی از دستگاه‌های مجهز به ویندوزی که این مشکل را دارند، از دریافت به‌روزرسانی اردیبهشت ماه 2019 منع کند تا از آسیب رسیدن به عملکرد سیستم‌ها‌ پس از نصب به‌روزرسانی جلوگیری کند.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل