درآمد حاصل از حملات سایبری دولت کره شمالی صرف توسعه برنامه‌های تسلیحاتی این کشور شده است

دولت کره شمالی از حملات سایبری علیه موسسات مالی خارجی 2 میلیارد دلار جمع آوری کرده و این پول را برای برنامه تسلیحاتی خود خرج کرده است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، دولت کره شمالی پول‌های حاصل از حملات سایبری را برای خرید سلاح‌های کشتار جمعی خرج کرده است.

این گزارش توسط جمعی از کارشناسان مستقل تهیه و هفته گذشته به شورای امنیت سازمان ملل ارایه شد.

نویسندگان این گزارش ادعا کردند که طی شش ماه بر فعالیت‌های کره شمالی نظارت داشته و دریافتند که این کشور حملات مکرر و گسترده‌ای را برای سرقت وجوه از بانک‌های خارج از کشور و مبادلات ارز‌های دیجیتال برای حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی خود انجام داده است. این کشور همچنین از فضای مجازی برای پول‌شویی مبالغ سرقت شده استفاده کرده است.

هکر‌های کره شمالی به خاطر تلاش برای سرقت 951 میلیون دلاری از بانک بنگلادش در سال 2016 مقصر شناخته شدند که البته به دلیل هجوم ضعیف هکر‌ها و هوشیاری یک خبرنگار خنثی شد.

این گزارش ادعا می‌کند که بسیاری از گروه‌های تهدید مداوم کره شمالی (APT) تحت هدایت آژانس عالی اطلاعاتی ارتش این کشور فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، چندین نهاد مخفی دولتی کره شمالی در کشورهای خارجی مستقر هستند و تحت پوشش دیپلماتیک کار می‌کنند تا فناوری و تجهیزات لازم را برای برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی را تهیه کنند.

این گزارش حاکی از آن است که در حال حاضر تحقیق در مورد 35 مورد گزارش شده از حملات سایبری توسط گروه‌های کره شمالی APT علیه مؤسسات مالی و مبادلات رمزنگاری شده در حدود 17 کشور، انجام شده است.

به گزارش کارشناسان، کره شمالی در ماه‌های اخیر به تقویت برنامه‌های هسته ای و موشکی خود ادامه داده است، هرچند از آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای و هسته‌ای خودداری می‌کند.

در سال 2006، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌هایی را برای کره شمالی برای بررسی بودجه برنامه‌های موشکی پیونگ یانگ وضع کرد.

دولت کیم جونگ اون و پیشینیان وی مدت‌هاست که درگیر جنایات سازمان یافته بین المللی شده‌اند.

در خرداد ماه، محققان نسبت به خطر بدافزار “ElectricFish” هشدار دادند که مشخص شد با گروه هکری کره شمالی  Hidden Cobraمرتبط است.

در اوایل ماه اردیبهشت، وزارت امنیت داخلی آمریکا و FBI هشدارهایی درباره تجدید فعالیت هکری دولت کره شمالی صادر کردند. کارشناسان امنیتی ادعا کردند که بدافزارهای جدیدی به نام HOPLIGHT را شناسایی کرده‌اند و به عقیده آنها با گروه APT کره شمالی Hidden Cobra نیز ارتباط دارد.

ماه گذشته، گزارشی توسط متخصصان امنیتی در F Secure منتشر شد که نسبت به حملات سایبری توسط گروه‌های مرتبط با دولت کره شمالی هشدار می‌داد.

خروج از نسخه موبایل