احتمالاً توییتر بدون رضایت کاربران داده‌های آنها را با شرکای تبلیغاتی‌اش به اشتراک گذاشته باشد

توییتر اظهار داشت اخیراً مشکلی را در بستر تبلیغاتی خود پیدا کرده است که باعث شده این شرکت برخی از داده‌های کاربران را با شرکای تبلیغاتی‌اش و بدون رضایت صریح کاربران، به اشتراک بگذارد. اما تنها کاربرانی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که روی یک تبلیغ نرم‌افزار موبایلی کلیک یا آن را مشاهده کرده‌اند و بعدا با آن برنامه ارتباط برقرار کرده‌اند.

اطلاعات در معرض خطر نیز، متعلق به می 2018 تا پنجم آگوست 2019 بوده‌‌اند (زمانی که این مشکل شناسایی و رفع شد).

به گفته توییتر، در اثر این مشکل برخی اطلاعات مانند کد کشور، مدل دستگاه و جزئیات تبلیغ را منتشر کرده است. همچنین لیست کاملی از اطلاعات تبلیغاتی که در معرض خطر بوده‌اند و لیستی از شرکای تبلیغاتی که ممکن است این اطلاعات را دریافت کرده باشند نیز منتشر شده است. این در حالی است که توییتر نامی از برنامه‌هایی که این مشکل را ایجاد کرده‌اند، نبرده است.

توییتر در این رابطه علام کرد که ما می‌دانیم کاربران می‌خواهند بدانند آیا شخصاً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند یا نه و تعداد كل افراد درگیر این مشکل چند نفر بوده است. ما هنوز مشغول رسیدگی هستیم و به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم تا مشخص کنیم که چه افرادی تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند و هر زمان که اطلاعات بیشتری یافتیم که مفید باشد، آنها را منتشر خواهیم کرد.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل