اقدام امنیتی شرکت اپل

اَپل به کارشناسانی که بتوانند آسیب‌پذیری‌های آیفون را شناسایی کنند 1 میلیون دلار پاداش می‌دهد!

اپل بودجه‌ای تا سقف 1 میلیون دلار برای پژوهشگران امنیت سایبری فراهم خواهد کرد تا آنها را تشویق کند نقص امنیتی احتمالی در گوشی‌های آیفون‌شان را کشف کنند. مبلغی که اپل برای این کار در نظر گرفته، بالاترین پاداشی است که تا به حال یک شرکت برای مقابله با هکر‌ها کنار گذاشته است.

برخلاف سایر ارائه دهندگان فناوری، اپل پیش از این فقط به محققانی که سعی داشتند آسیب‌پذیری‌های موجود در تلفن‌های همراه و پشتیبان ابری را بیابند، انگیزه می‌داد. در کنفرانس سالانه امنیت بلک هَت (Black Hat Security Conference) که روز پنجشنبه در لاس وگاس برگزار شد، این شرکت اعلام کرد این روند تشخیص نقص‌های امنیتی را برای همه محققان باز خواهد کرد و نرم افزار مک و سایر اهداف را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

پاداش یک میلیون دلاری فقط برای دسترسی از راه دور به هسته آیفون و بدون هیچ گونه اقدامی از طرف کاربر تلفن در نظر گرفته شده است. پیش از این، بالاترین پاداش اپل 200،000 دلار بود. آنها پس از دریافت گزارش آسیب‌پذیری، مشکل را از طریق انتشار به‌روزرسانی‌های نرم افزار حل کرده و از امکان بهره برداری آسیب‌پذیری‌ها توسط هکر جلوگیری کردند.

پیمانکاران دولت و دلالان تاکنون 2 میلیون دلار برای بکارگیری پیشرفته‌ترین روش‌های هک هزینه کرده‌اند. با این حال، برنامه پداش دهی اخیر اپل در همان محدوده قیمتی است که توسط پیمانکاران اعلام شده است. اپل اقدامات دیگری را برای ساده سازی تحقیقات انجام می‌دهد، از جمله ارایه برخی از گوشی‌های تلفن‌ اصلاح شده که اقدامات امنیتی خاصی در آنها غیرفعال شده است.

خروج از نسخه موبایل