اعلان‌های صندوق صوتی مایکروسافت به عنوان طعمه در حملات فیشینگ استفاده می‌شوند

اخیراً کمپین فیشینگ جدیدی شناسایی شده است که از اعلان‌های صندوق صوتی (Voicemail) مایکروسافت به عنوان طعمه برای فریب اهداف جهت باز کردن پیوست‌های HTML استفاده می‌کند. طی این حمله فیشینگ، قربانیان با استفاده از یک عنصر متا به صفحات تحت کنترل مهاجمان هدایت می‌شوند.

فیشینگ نوعی کلاهبرداری است که کلاهبرداران سعی می‎کنند با استفاده از طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و همچنین ارسال پیام‌هایی جعلی که به نظر می رسد توسط یک سازمان مشروع ارسال شده‌اند، قربانیان را فریب می‌دهند تا اطلاعات شخصی خود را از طریق وب سایت‌های تقلبی تحت کنترل هکر‌ها ، ارایه دهند.

طی تحقیقاتی که توسط شرکت امنیت پست الکترونیکی Avanan انجام شده است، اپراتورهای این کمپین، قربانیان احتمالی را با ایمیل‌های پنهان شده در قالب هشدارهای پیوست صوتی مایکروسافت آفیس، اسپم می‌کنند.

این ایمیل‌های فیشینگ به اهداف دستور می‌دهند پیوست‌ها را باز کنند تا بتوانند به پیام‌های صوتی گوش دهند. در این روش، هکر‌ها شماره تماس گیرنده و طول پیام صوتی را در پیام نشان می‌دهند تا قانع کننده‌تر و اطمیان بخش‌تر به نظر برسند.

این پیوست‌های مخرب HTML از متا تگ رفرش برای هدایت کاربر نهایی را از یک پیوست HTML که به یک صفحه فیشینگ هدایت می‌کند.

از آنجا که هکر از این تگ رفرش برای مخفی کردن URL استفاده می‌کند، پارسرها یا تجزیه کنندگان داخلی آفیس 365 تهدید را تشخیص نمی‌دهند.

مهاجمان برای برداشت اعتبارات قربانیانشان از آفیس 365، صفحه “سیستم مدیریت پیام صوتی” جعلی را طراحی کرده‌اند که فرم ورود به سیستم “تأیید اعتبار کاربر پست الکترونیکی صوتی” را نشان می‌دهد.

این نوع فیشینگ از قربانیان می‌خواهد تا آدرس ایمیل و رمزعبور حساب کاربری مایکروسافت خود را که در مرحله بعد جمع آوری شده و به سرور تحت کنترل مهاجم ارسال می‌شود، در این فرم وارد کنند.

آدرس IP سرور موجود در 37.111.130.203 که برای ذخیره اطلاعات کاربری دزدیده شده مایکروسافت آفیس استفاده می‌شود، در صفحه فیشینگ کدگذاری می‌شود.

برای جلوگیری از وقوع این دست حملات:

خروج از نسخه موبایل