غول‌های بزرگ فناوری به عضویت کنسرسیوم محاسبات محرمانه در آمدند

مایکروسافت، گوگل و غول‌های دیگر فناوری به عضویت کنسرسیوم محاسبات محرمانه در آمدند تا به طور مشترک از امنیت داده‌ها محافظت کنند

به تازگی، مایکروسافت ورود خود به یک کنسرسیوم (CCC) محاسبات محرمانه را اعلام کرده است. این سازمان متعهد به تعریف و شتاب بخشیدن به اتخاذ محاسبات محرمانه است و میزبان آن بنیاد لینوکس خواهد بود.

اعضای موسس این اتحادیه شامل شرکت‌های فناوری مانند Alibaba ،ARM ،Baidu ،Google Cloud ،IBM ،Intel ،Red Hat ،Swisscom و Tencent هستند که فرصتی را برای این صنعت فراهم می‌کنند تا استفاده از محاسبات محرمانه را ارتقا بخشیده و بستری فراهم کنند که حفاظت از داده‌ها به شیوه موثرتری انجام گیرد. در واقع، با تشکیل این کنسرسیوم محاسباتی فدرال، محافظت از داده‌ها پیچیده تر می‌شود.

معمولا حفاظت از داده‌ها در حالت ایستا (ذخیره شده یا بر روی شبکه) صورت می‌گیرد. اما زمانی که اطلاعات و داده‌ها در حال استفاده هستند خطراتی وجود دارد که جز چالش‌برانگیزترین مشکلات حفاظت از داده‌هاست. بنابراین، محاسبات محرمانه بر حافظت از داده‌های مورد استفاده و ارایه چرخه حیات کاملاً رمزگذاری شده برای داده‌های حساس متمرکز خواهد شد. به این ترتیب، داده‌های رمزگذاری شده در حافظه پردازش می‌شوند، بدون آنکه در بقیه سیستم نمایش داده شوند. بنیاد لینوکس انتظار دارد از نتایج تلاش کنسرسیوم برای “کنترل بیشتر و شفافیت بیشتر کاربران” استفاده کند.

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل