10 برند مشهوری که برای اجرای حملات فیشینگ مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اکنون آموخته‌اند که باید ایمیل‌های دریافتی از برند‌های آشنا را با شک و تردید بررسی کنند. حقیقت غم انگیز این است که ما ایمیل‌های جعلی مخرب بیشتری از برند‌های مورد اعتماد خود دریافت می‌کنیم. به تازگی آخرین لیست از برند‌های جعل شده در این کمپین‌های فیشینگ منتشر شده است.

تعداد ایمیل‌های فیشینگ ارسال شده در سطح جهانی به میلیاردها مورد می‌رسد، و طبق آمار به دست آمده، حملات فیشینگ حداکثر 90٪ از حملات سایبری را از نظر حجم شامل می‌شوند. کمپین‌های فیشینگ میلیون‌ها نفر را در آن واحد هدف قرار می‌دهند و می‌توانند با جعل هویت شرکت‌ها یا تنظیم کننده‌ها، افراد خاصی را برای سرقت اعتباراتشان مورد هدف قرار دهند.

زمانی که صحبت از حملات فیشینگ به میان می‌آید، مایکروسافت از راهکار دقیقی برای تشخیص آنها بهره می‌گیرد. محققان گزارش می‌دهند، طی سه ماه گذشته موتور AI مایکروسافت، 20.217 نشانی وب منحصر‌به‌فرد فیشینگ را که از نام مایکروسافت سوءاستفاده می‌کردند، شناسایی کرده است. طی چند روز گذشته گزارش‌های متعددی در مورد تکنیک‌های جدید برای جعل هویت مایکروسافت و سرقت اعتبارات مشاهده کرده‌ایم، از جمله مواردی که باعث ایجاد صفحه 404 برای ایجاد یک پیچ و خم جدید در حملات شده است.

توصیه کارشناسان امنیتی این است که هیچگاه پیوندهای ایمیل را دنبال نکنید. به برنامه‌ها و سایت‌ها به صورت عادی دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل‌های صفحات امنیتی را دنبال کنید. این صفحات نشانه گذاری شده‌اند و پیدا کردن آنها دشوار نیست. از این طریق می‌توانید بفهمید که آیا مشکلی پیش آمده است یا خیر. به نام دامنه نگاه کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها همانطور که انتظار دارید به نظر برسند.

لیست کامل 10 برند برتری که بیشترین حملات فیشینگ از طریق جعل نام آنها صورت گرفته به شرح زیر است:

  1. مایکروسافت
  2. پی‌پال
  3. فیس‌بوک
  4. نتفیلیکس
  5. بنک آو آمریکا
  6. اَپل
  7. سی آی بی سی
  8. آمازون
  9. دی اچ اِل
  10. داکیوساین

خروج از نسخه موبایل