کاربران بیت‌دیفندر همین حالا آنتی ویروس خود را به‌روزرسانی کنید

نقص امنیتی در نسخه رایگان آنتی ویروس بیت‌دیفندر 2020 (BitDefender Antivirus Free 2020) به مهاجمان اجازه می‌دهد تا کنترل ویندوز را به دست بگیرند.

روز چهارشنبه، محققان یک شرکت امنیتی مستقر در سیلیکون ولی، نقص امنیتی مهمی را در محبوبترین و جدیدترین آنتی ویروس رایگان بیت‌دیفندر مخصوص ویندوز شناسایی کردند که به افراد خرابکار اجازه می‌دهد تا کاملاً کنترل کامپیوتر کاربر را بدست آورند.

نرم افزار مخرب آنتی ویروس بیت‌دیفندر، با عنوان کتابخانه لینک پویا (DLL)، پی‌لود‌های مخرب را مورد تأیید قرار می‌دهد. علاوه بر این، می‌تواند به هکرها امکان فرار از برنامه Whitelisting را بدهد، روشی که برای جلوگیری از اجرای برنامه های بالقوه مشکوک به کار می‌رود. این نقص ممکن است توسط هکر‌ها برای اجرای پی‌لود‌های مخرب مورد بهره برداری قرار بگیرد، بدون اینکه ردی از آنها بر جای بماند.

گفته می‌شود این آسیب‌پذیری تنها آنتی ویروس رایگان بیت‌دیفندر را دچار مشکل کرده و این شرکت با ارایه مشاوره امنیتی در رابطه با این آسیب‌پذیری و انتشار وصله به‌روزرسانی،‌ سعی دارد آن را برطرف کند.

این نوع سوءاستفاده امنیتی در واقع یک حمله ترفیع امتیازی است که می‌توان از آن برای دسترسی به حساب کاربری ممتاز سیستم‌عامل ویندوز استفاده کرد.

خروج از نسخه موبایل