فاش شدن رمز عبور کاربران Foxit

نرم‌افزار ارایه دهنده پی‌دی‌اف Foxit (فاکسیت) امروز فاش کرد که اخیراً یک نقض امنیتی به اشخاص ثالث اجازه داده است تا به اطلاعات شناسایی شخصی کاربران خدمات “حساب من”، از جمله نام مشتری و شرکت، ایمیل، شماره تلفن و کلمه عبور دسترسی پیدا کنند.

 Foxit از زمان تأسیس در سال 2001، نرم افزار خود را به بیش از 100،000 مشتری از بیش از 200 کشور جهان فروخته است و طبق اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده در ماه جاری توسط این شرکت، در حال حاضر بیش از 525 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

Foxit دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های داده خود را تایید کرده است. اشخاص ثالث به اطلاعات حساب کاربری “حساب من” این نرم‌افزار که حاوی آدرس‌های ایمیل، رمزهای عبور، نام کاربران، شماره تلفن‌ها، نام شرکت‌ها و آدرس‌های IP است دسترسی پیدا کرده‌اند.

با این حال، از آنجا که سیستم نقض شده اطلاعات کارت پرداخت یا کارت اعتباری را ذخیره نمی‌کند، هیچ اطلاعات پرداختی در اثر وقوع این نقض داده فاش نشده است.

این شرکت همچنین می‌گوید که به کاربران “حساب من” که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند از طریق ایمیل‌هایی که حاوی پیوندهایی با فرم‌های تنظیم مجدد رمز عبور هستند، نسبت به خطری که آنها را تهدید می‌کند، هشدار داده است.

خروج از نسخه موبایل