خودروی مدل S تسلا هنوز به راحتی هک می‌شود

سالهاست که نگرانی‌های امنیتی نسبت به خودرو‌های تسلا وجود دارد زیرا سارقان به سهولت قادر به هک خودرو بوده‌اند. درست در سال گذشته، کشف شد که جنایتکاران توانسته‌اند در عرض چند ثانیه از کلید فوب مدل S تسلا یک کپی تهیه کنند، بدون اینکه حتی کلید را لمس کرده باشند. بعد از انتشار این خبر، تسلا نسخه جدیدی از کلید فوب خود را در حالی که نقص امنیتی آن وصله شده بود، ارایه کرد. با این حال، مدت زیادی طول نکشید که محققان آسیب‌پذیری دیگری را در کلید فوب وصله شده کشف کنند.

طبق گزارش‌ها، محققان در دانشگاه بلژیک تکنیکی را شناسایی کرده‌اند که قادر به شکستن رمزنگاری کلید فوب مدل S است، که به آنها امکان می‌دهد تا کلیدها را دزدیده و خودرو را سرقت کنند.

به اعتقاد پژوهشگران، آسیب‌پذیری کلید فوب ساخت شرکت Pektron، ناشی از یک اشکال در پیکربندی بوده است که باعث کاهش زمان لازم برای شکستن رمزگذاری آن می‌شود. در ابتدا، Pektron فقط از رمزگذاری 40 بیتی استفاده می‌کرد که به راحتی قابل شکستن بود، که در  کلیده‌های فوب جدیدتر به 80 بیت ارتقا یافت. از نظر تئوری، فوب‌های جدید باید ایمن تر و سخت تر شکسته شوند، اما این اشکال به هکرها اجازه می‌دهد تا به راحتی دو کلید 40 بیتی را خراب کنند کلید‌های فوب جدید بهتر از نسخه اول است، اما می‌توان از روی آنها کپی برداری کرد. گفته شده که مدل 3 و مدل X تسلا تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار نگرفته‌اند، چون از فوب‌هایی متفاوتی بهره می‌برند.

خروج از نسخه موبایل