از آخرین آپدیت ویندوز 10 تا استفاده بیش از حد CPU توسط کورتانا

برخی از کاربران پس از نصب به‌روزرسانی تجمعی KB4512941 در هفته گذشته برای ویندوز 10 v1903، گزارش می‌دهند که فرآیند SearchUI.exe برای کورتانا در حال استفاده زیاد از سنسورهای پردازنده (CPU) است.

این امر در اثر انتشار باگ کورتانا در این نسخه ایجاد شده است، که به نظر می‌رسد وقتی کاربران امکان ارسال جستجوهای محلی به بینگ (Bing) را غیرفعال کرده‌اند، چه از طریق رجیستری باشد و چه از طریق خط مشی گروه، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اگر این ویژگی غیرفعال باشد، کورتانا حجم زیادی از CPU را درگیر می‌کند و ممکن است ‎سرچ ویندوز نتایج جستجوی خالی را نشان دهد.

با کمال تعجب، شکایات در سراسر انجمن‌های شبکه‌های اجتماعی و مرکز بازخورد ویندوز 10 افزایش یافته است. اما نکته ناامید کننده، پاسخ مایکروسافت به این مشکل است زیرا در واقع این به‌روزرسانی بتا بیش از یک هفته توسط نرم‌افزار‌های این شرکت آزمایش شده است. طی این آزمایش چندین بار مشکل CPU گزارش داده شد ولی مایکروسافت این هشدار‌ها را نادیده گرفت.

برای رفع این مشکل، کاربران ویندوز 10 سه گزینه دارند؛ BingSearch را فعال کنید، پوشه Cortana Cache را با نسخه قدیمی‌تر جایگزین کنید یا به‌روزرسانی را حذف کنید.

در حالی که برخی از به روزرسانی‌های تجمعی باگ‌های جدید را به ویندوز 10 معرفی می‌کنند، اما تعداد زیادی از آنها را برطرف می‌کنند، بنابراین پیشنهاد نمی‌شود که آن را حذف کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

خروج از نسخه موبایل