ممنوعیت تجهیزات 5G هواوی تهدیدی برای امنیت ملی کشورها

دیوید سولدانی، افسر ارشد فناوری و امنیت سایبری هواوی، هفته گذشته اعلام کرد که استرالیا با ممنوع کردن فعالیت هواوی در این کشور، با تهدیدات جدی سایبری رو‌به‌رو خواهد شد. او در ادامه افزود که هواوی در تحقیقات 6G از رقبای خود جلوتر است، و با این رویکرد رو به جلو می‌تواند پیش بینی کند که با بزرگتر شدن سطح حملات، این شبکه‌ها چقدر می‌توانند ناامن باشند.

با توسعه هوش مصنوعی، این فناوری تأثیر بسزایی در امنیت شبکه خواهد داشت، زیرا ممکن است از آن برای انجام حملات مؤثر‌تر و پیچیده تر بهره برداری شود و در برخی از سناریوها، امنیت سیستم‌های هوش مصنوعی به موضوعی حیاتی بدل شود.

مشکل اصلی برخی کشور‌ها با شرکت هواوی، نگرانی از همکاری این شرکت با دولت چین و ترس از اینکه ممکن است تجهیزات آن برای جاسوسی سایر کشورها و شرکت‌ها استفاده شود، بوده است. به همین دلیل استفاده شرکت‎های آمریکایی از تجهیزات 5G هواوی در سال 2012 ممنوع اعلام شد.

با وجود این نگرانی‌ها،‌ مدیر بخش استرالیای هواوی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچگونه اطلاعاتی از استرالیا به کشور‌ها یا دولت‌های دیگر ارسال نخواهد شد، و تا به حال نیز هیچ مدرکی مبنی بر سابقه این کشور در جاسوسی از کشور‌های دیگر ارائه نشده است.

خروج از نسخه موبایل