افزایش شمار حملات فیشینگ به جنوب شرقی آسیا

کشف بیش از 14 میلیون تلاش فیشینگ در جنوب شرقی آسیا

آمارهای اخیر جمع آوری شده توسط کسپرسکی نشان می‌دهد آسیای جنوب شرقی همچنان جزو یکی از اهداف مهم مجرمان سایبری است که سعی در آلوده کردن شبکه‌ها و دستگاه‌ها از طریق ساده ترین و در عین حال مؤثرترین ترفند بنام فیشینگ دارند. شرکت امنیت سایبری جهانی در شش ماه اول سال 2019 در مجموع 14 میلیون تلاش فیشینگ را علیه کاربران اینترنت در منطقه شناسایی کرده است.

به گفته کسپرسکی بیشترین تلاش هکر‌ها برای هدایت کاربرانش به وب‌سایت‌های فیشینگ در نیمه اول سال 2019 مربوط به ویتنام، مالزی و اندونزی بوده است.

آمار حملات فیشینگ کسپرسکی برای نیمه اول سال 2019، نشان می‌دهد که فیلیپین بیشترین درصد قربانیان فیشینگ را با 17.3% به خود اختصاص داده است. این آمار در مقایسه با داده‌های مربوط به مدت مشابه سال گذشته، 65.56% رشد داشته است.

مالزی با داشتن 15.829٪ کاربر آلوده به حمله فیشینگ، در جایگاه دوم قرار دارد. علاوه بر این، اندونزی با 14.316٪ تایلند با 11.972٪ در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

طی این حملات فیشینگ مجرمان سایبری سعی می‌کنند کاربران کسپرسکی را به بازدید از وب‌سایت‌های کلاهبرداری هدایت کرده و اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند. در این نوع از کلاهبرداری، مهاجمان به دنبال اعتبارات کاربر هستند که شماره کارت اعتباری و رمز عبور حساب‌های بانکی و سایر برنامه‌های مالی را شامل می‌شود.

خروج از نسخه موبایل