ویکی‌پدیا با حمله DDoS روبه‌رو شد

ویکی‌پدیا بعدازظهر جمعه و صبح روز شنبه آفلاین و پس از یک حمله سایبری به صورت بین‌المللی تعطیل شد. این تعطیلی میلیون‌ها کاربر در سراسر اروپا و بخش‌هایی از خاورمیانه را تحت تأثیر قرار داد.

سخنگوی بنیاد ویکی‌مدیا، یک نهاد غیرانتفاعی و زیر مجموعه دانشنامه ویکی‌پدیا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد خرابکار عامل اصلی این حملات بوده‌اند. در حالی که این پست به جزئیات مربوط به آنچه دقیقاً رخ داده است نمی‌پردازد، حساب آلمانی توییتر ویکی‌مدیا تأیید کرد که حمله گسترده سرازیر تقاضاهای زیاد به یک سرور (DDoS) به دایرﺓالمعارف آنلاین ویکی‌پدیا، آن را به حالت آفلاین درآورد. هکرها با این کار سعی داشتند که سرور یا شبکه ویکی‌پدیا را با ترافیک بیشتری مواجه کرده و از این طریق فعالیت آن را متوقف کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ویکی‌پدیا در بخش‌هایی از انگلستان، لهستان، هلند، فرانسه، آلمان و ایتالیا همچنان به صورت آفلاین باقی مانده است، اما گفته می‌شود که لهستان و هلند مجدداً به ویکی‌پدیا دسترسی پیدا کرده‌اند.

در حال حاضر، بنیاد ویکی‌مدیا در تلاش است تا مشکل را برطرف کرده و دسترسی به اطلاعات سایت را برای کلیه کاربران سراسر جهان امکان‌پذیر کند.

خروج از نسخه موبایل