سرور نا‌امن اطلاعات تماس 419 میلیون حساب کاربری فیس‌بوک را فاش کرد

یک محقق امنیتی به نام “سانیام جین” از سرورهای ناامنی پرده برداشت که در دسترس عموم و بدون محافظ رمز عبور هستند.

سرور حاوی سوابق حداقل 419 میلیون کاربر فیس‌بوک از جمله افراد مشهور است. از این تعداد، 133 میلیون پرونده مربوط به کاربران فیس‌بوک مستقر در ایالات متحده، 18 میلیون پرونده متعلق به کاربران بریتانیایی و 50 میلیون مورد نیز به کاربران ویتنامی فیس‌بوک تعلق دارد.

سوابق در معرض خطر شامل شناسه فیس‌بوک منحصر‌به‌فرد کاربران، نام، جنسیت، کشور کاربران و شماره تلفن‌های همراه آنها بود.
شرکت TechCruch بانک اطلاعاتی را مرور کرد و با تطبیق شماره تلفن کاربر شناخته شده فیس‌بوک در برابر لیست شناسه‌های در معرض خطر فیس‌بوک، صحت سوابق را تأیید کرد.

محققان خاطرنشان کردند که به نظر می رسد این پرونده‌ها در پایان ماه گذشته در پایگاه داده‌های محافظت نشده بارگیری شده‌اند. با این حال، سوابق قدیمی هستند. پس از این، آنها با میزبان وب تماس گرفتند و پایگاه داده را امن کردند.

سخنگوی فیس‌بوک، اظهار داشت که پرونده‌های فاش شده قدیمی هستند و قبل از غیرفعال کردن دسترسی فیس‌بوک به شماره تلفن‌های کاربر حذف شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: “این مجموعه داده قدیمی است و به نظر می‌رسد قبل از ایجاد تغییراتی در سال گذشته برای حذف توانایی افراد در یافتن دیگران با استفاده از شماره تلفن‌های خود، استخراج شده است. مجموعه داده‌ها از بین رفته‌اند و ما هیچ مدرکی را مشاهده نکرده‌ایم که حساب‌های فیس‌بوک به خطر بیافتد.”

خروج از نسخه موبایل