هشدار هکر سابقه‌دار در رابطه با خطر استفاده مجدد از یک رمز عبور

یک هکر سابقه‌دار که با نفوذ به حساب افراد و ارسال اسپم از طرف آنها، ثروت قابل توجهی به جیب زده بود، اکنون به کاربران هشدار می‌دهد که نسبت به استفاده مجدد از رمز‌های عبور قدیمی خود دقت کنند.

کایل میلکین، مرد 29 ساله آرکانزاسی، هفته گذشته از یک اردوگاه کار فدرال آزاد شد. وی به دلیل هک سرورهای چندین شرکت و سرقت بانک اطلاعاتی کاربران آنها، به 17 ماه خدمت محکوم شد.

این هکر تا به حال سوابق میلیون‌ها کاربر را از شرکت‌های مختلف جمع آوری کرده است.

اگر کاربران از رمزهای عبور قبلی خود مجدداً استفاده می‌کردند، این امکان برای میلکین فراهم می‌شد که به صندوق‌های ایمیل یا حساب فیس‌بوک، توییتر یا مای اسپیس آنها دسترسی پیدا کرده و هرزنامه‌ها را برای تبلیغ محصولات و خدمات مختلف برای آنها ارسال کند.در این رابطه، میلکین توصیه‌هایی را برای ارتقا امنیت رمز عبور کاربران معمولی به اشتراک گذاشته که بسیار ساده هستند. از جمله اینکه بهتر است کاربران استفاده مجدد از رمز‌های عبور را متوقف کرده و تأیید هویت دو مرحله‌ای (2FA) را فعال کنند.

به میلیکن گفت که استفاده مجدد از رمز عبور با آموزش بهتر قابل اصلاح است و تنها زمانی در حملات خود دچار مشکل شد که با تایید هویت دو مرحله‌ای رو‌به‌رو می‌شد. به همین دلیل تاکید دارد که بهتر است شرکت‌ها استفاده از این ویژگی امنیتی را جدی بگیرند تا از هجوم حملات سایبری در امان بمانند.

خروج از نسخه موبایل