Hybrid رویکردی نیمه ابری نسبت به امنیت داده‌ها و تداوم کسب‌و‌کار 

آخرین داده‌های حاصل از بررسی Flexera-Rightcale در مورد پذیرش ابری، حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری‌ها دارای اولویت تعادل ابرهای عمومی و خصوصی هستند. امسال، در حالی‌که 31 درصد از شرکت‌ها ابر عمومی را اولویت اصلی خود می‌دانند، 45 درصد از آنها، ابر هیبریدی یا رویکرد متعادل بین دولتی و خصوصی را بزرگترین تمرکز خود قلمداد می‌کنند. طی یک سال گذشته، درصد شرکت‌هایی که برنامه ریزی راهبردی ابر ترکیبی را دارا بوده‌اند از 51 درصد به 58 درصد افزایش یافته است.

به گفته “آندرس رودریگز”، مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت Nasuni، در وهله اول، مهم است که اشیا را در چشم انداز نگه داریم. ابر یک معماری بوده و یک مقصد یا مکان نیست. “پیت سالامانکا”، مدیر خدمات‌رسانی می‌گوید: “مدیریت داده‌ها در یک محیط ابری ترکیبی باید ابتدا با نگاه به نوع داده‌ای که شرکت شما دارد ، مورد بررسی قرار گرفته و سپس هدف آن تعیین گردد.”

در میان موارد کاربردی برای ابر هیبریدی، امنیت داده‌ها در صدر این لیست قرار دارد. به گفته “گلاوبر کاستا”، مدیر ارشد مهندسی میدانی، شما می‌توانید برخی از داده‌های محرمانه و سری را در یک مکان عمومی نگه‌داری کنید. این رویکرد ممکن است برای مواردی مناسب باشد که شامل زیرمجموعه داده‌های فقط خواندنی یا خواندن و نوشتن با اشخاص ثالث مانند تأمین‌کنندگان، مشتریان، فروشندگان یا سایر شرکای اکوسیستم تجاری است.

گزینه‌های امنیتی ارائه شده از طریق ابرهای هیبریدی از بهترین موارد است. محیط امنیتی در ابر هیبریدی به گونه‌ای طراحی شده است که در آن از نقاط دستیابی به ابر، به جای ابر استفاده شود. این همان چیزی است که ترکیبی از استقرارهای خصوصی و عمومی را بدون ایجاد خطرات امنیتی اضافی، ایجاد می‌نماید. به عنوان مثال، سیستم‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) می‌توانند ضمن حفظ کنترل دسترسی در محل، از مقیاس‌پذیری ابر استفاده کنند. ابر هیبریدی، هیچ محدودیتی در قالب مقیاس ندارد، از نسخه نامحدود پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فایل‌ها را در هر مکانی حتی در محل یا در ابر، همگام‌سازی کند. مدیران ارشد فناوری اطلاعات زمانی به ابر به عنوان یک نگرانی امنیتی نگاه می‌کردند. امروزه، ابرهای عمومی یا خصوصی، امن‌ترین مکان برای قراگیری داده‌های شما هستند.

شرکت‌ها این امکان را دارند که داده‌های IT خود را در بسیاری از سیستم عامل‌های ابری عمومی و خصوصی به کار گیرند تا به سطح توزیع شده DR برسند، و در هزینه‌ها برای محیط‌هایی که توانایی انعطاف‌پذیری در ساعات اوج و غیر‌اوج ‌را دارند صرفه‌جویی کرده و دارایی هایی را که ممکن است نیاز داشته باشند، تفکیک کنند، و دسترسی و کنترل فیزیکی عمیق‌تر را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

خروج از نسخه موبایل